ساخت «پرنده بدون سرنشین کوادرو ایرشیب»

    کد خبر :65795

طراحی و ساخت نمونه آزمایشگاهی «پرنده بدون سرنشین کوادرو ایرشیب» عنوان طرحی در حوزه بین‌المللی است که با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی توسط محققان کشور انجام شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ طرح «پرنده بدون سرنشین کوادرو ایرشیب» ترکیبی از پیکره‌بندی یک پرنده چهارپره و کشتی هوایی است؛ با توجه به اینکه هر یک از پرنده‌‌های چهارپره و کشتیهای هوایی دارای ویژگیهای منحصر به فردی هستند بنابراین محققان در طرح ارائه شده با ترکیب پیکره‌بندی هر دو وسیله پرنده و ارائه یک طرح جدید به دستاوردهای متعددی دست یافتند که از جمله افزایش مداوت پروازی، افزایش حاشیه استاتیکی عمودی به منظورافزایش پایداری، کاهش آلودگی هوا را می‌توان نام برد.

در واقع مأموریت اصلی این پرنده بدون سرنشین، تصویربرداری هوایی و مخابره اطلاعات با ایستگاه زمینی بوده هر چند که هدف اصلی در این مرحله از اجرای طرح تنها ساخت نمونه آزمایشگاهی ارائه شده است اما در فازهای بعدی این طرح قابلیت تولید صنعتی برای کاربردهای کشاورزی، محیط زیست،کنترل ترافیک و… را دارد.

هدف نهایی طرح ارائه شده صنعتی شدن و رسیدن به تولید انبوه است زیرا طرح فوق ابتکاری در حوزه بین‌المللی محسوب شده و دارای ویژگیهای متعددی بوده که این ویژگیها نشأت گرفته از یک دانش کاملا بومی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید