پیام وزیرآموزش و پرورش به مناسبت برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷

    کد خبر :65683

وزیرآموزش و پرورش به مناسبت برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، در متن پیام دکتر فخرالدین دانش آشتیانی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

میهمانان گرامی، شرکت کنندگان عزیز

مسئولان محترم کمیته المپیاد جهانی کامپیوتر

حضور شما را به ایران سرافراز، مهد تمدن های بشری، سرزمین مردم خون گرم، میهمان نواز و صلح دوست ایران، جایگاه دانشمندان بزرگی چون ابوعلی سینا، خوارزمی، ابوریحان بیرونی، خواجه نصیرالدین طوسی و دانشمندان معاصری چون پروفسور سمیعی، پروفسور مریم میرزاخانی و زادگاه هزاران دانشمند، فیلسوف و ادیب برجسته که در طول عمر با برکت خود خدمات فراوانی در عرصه دانش به جهانیان اهدا نمودند، گرامی می‌داریم.

به سرزمین سلحشوران همیشه ماندگار به خاک جمهوری اسلامی ایران خوش آمد می گویم.علم و دانش یکی از بزرگ‌ترین موهبت‌های الهی به سبب برتری او بر سایر موجودات است.در همین راستا، برگزاری رقابت‌های علمی همانند، المپیادهای جهانی فرصتی است که فضای تفکر شور و نشاط و همچنین مبادلات فرهنگی بین شرکت کنندگان کشورهای مختلف مهیا شده تا در آینده ثمره این فعالیت‌ها و تعاملات در تولیدات علمی جدید و درادامه آن خدمت به بشریت محقق می گردد. وتلاش جمعی برای پیشرفت و توسعه پایدار کشورها و تبع آن برای همه جهانیان فراهم آید.

بسیار خشنودیم که هم اینک فرزندان ایران اسلامی در این چند دهه سهم مهم و مؤثری در توسعه مرزهای دانش در عرصه جهانی برعهده داشتند.

آنچه برهمگان مسلم است این است که امروزه پیشرفت و توسعه جوامع با بالارفتن از پله‌های دانش ممکن است و بی‌گمان دانش کامپیوتر و علوم وابسته به آن نیز در شتاب بخشی فرایند توسعه همه جانبه و بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها نقش بی بدیل خود را به اثبات رساندند.

لذا یکی از راه کارهای تشویق فرزندان شایسته جامعه جهانی برای استمرار این توسعه واثربخشی می‌تواند در میدان مسابقات دانش آموزی و المپیادهای جهانی در حوزه علوم کامپیوتر رخ دهد.

عزیزان من؛

حضور شما را در این مسابقه ارزنده بین المللی، صمیمانه تحسین کرده و امیداورم در این گردهمایی بزرگ، آفتاب کوشش و نگرش ما، بر درخت علم تابیده ومیوه حاصل از رشد آن، نصیب تمام مردم جهان گردد و شما عزیزان با خاطراتی دلنشین از کشور جمهوری اسلامی ایران و در کمال صحت و سلامت به آغوش خانواده های خود باز گردید.

جا دارد در پایان از همکاران خودم در وزارت آموزش وپرورش که در اجرای این رویداد مهم علمی و بین المللی مشارکت داشته اند از جمله، معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش، مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، دانشگاه شهید رجایی و اساتید معززی که از دانشگاه صنعتی شریف در کمیته‌های مختلف المپیاد با ما همکاری داشته اند، صمیمانه تشکر و قدردانی بنمایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید