بررسی مجدد قوانین نفتی در کار‌گروه ویژه کمیسیون انرژی مجلس

  • سیاسی
  • یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ۹:۳۹
    کد خبر :65595

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از تشکیل کار‌گروه ویژه کمیسیون متبوعش برای بررسی قوانین نفتی خبر داد.

اسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از تشکیل کار‌گروه ویژه‌ای در کمیسیون متبوعش برای بررسی قوانین نفتی خبر داد و گفت: قرار است پس از سر کشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه اولین جلسه این کار‌گروه تشکیل شده و اعضای هیئت رئیسه این کار‌گروه تعیین شوند.

وی درباره ضرورت شکل‌گیری این کار‌گروه، گفت: با توجه به اینکه برخی از قوانین نفتی در گذشته دور تصویب شده و همچنین در گذشته فقط شرکت ملی نفت وجود داشت اما در حال حاضر تشکیلات نفتی گسترش پیدا کرده و وزارت نفت، پتروشیمی‌هاو شرکت ملی گاز نیز به این مجموعه اضافه شده‌اند و علاوه بر این به دلیل تعارض برخی از قوانین نفتی و افزایش هجم قرارداد‌ها از جمله مواردی هستند که مطالعه مجدد قوانین نفتی را ضروری می‌کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در تشریح برنامه‌های این کار‌گروه، تصریح کرد: قرار است این کار‌گروه قوانین را در حوزه نفت بررسی کند و خلاء موجود در قوانین را رفع کرده و همچنین اگر قانونی نیاز به شفافیت داشت تبصره‌ای به آن قانون اضافه شود و همچنین قرار است اعضای این کار‌گروه تعارض در قوانین نفتی را بر طرف کنند.

قره‌خانی با اعلام اینکه هجم قوانین نفتی افزایش پیدا کرده و نیاز به نظارت بیشتر مجلس و به ویژه کمیسیون انرژی بر نحوه اجرای این قرارداد‌ها وجود، دارد، گفت: لذا لازم است برخی از قوانین نفتی اصلاح شود و در صورت لزوم در برخی از قوانین تجدید نظر شود و یا قوانین جدیدی وضع شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اعضای این کار‌گروه قرار است برای بررسی هر چه بهتر قوانین نفتی از نظر و تجربیات کارشناسان مدیران اجرایی حوزه نفت، کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسان حوزه نفت استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید