احتمال اعلام وصول سؤال از رئیس‌جمهور پس از تعطیلات مجلس

  • سیاسی
  • یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ۹:۳۴
    کد خبر :65582

نماینده زنجان در مجلس از احتمال اعلام وصول سؤال از رئیس‌جمهور پس از تعطیلات قوه مقننه خبر داد.

علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه سؤال از رئیس‌جمهور درباره عملکرد موسسات مالی و اعتباری هم چنان به قوت خود باقی است و منتفی نشده است، گفت: در جلسه غیر علنی که نمایندگان با ولی الله سیف داشتند، رئیس کل بانک مرکزی قول داد ظرف چند روز وضعیت سپرده‌گذاران موسسات مالی را تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه به گفته مسئولان بانک مرکزی 93 درصد سپرده گذاران زیر 100 میلیون در موسسات مالی سپرده‌گذاری کرده‌اند، افزود: برخی از افرادی که برای دریافت سپرده‌های خود به موسسات مالی مراجعه می‌کنند در سال‌هایی که سود سپرده به آنها پرداخت شده به عنوان اصل سپرده محاسبه شده است که خلاف وعده‌های داده شده برای تعیین تکلیف سپرده‌گذاران است.

وی با بیان اینکه با فرمول‌های بانک مرکزی برای پرداخت پول سپرده‌گذاران، مردم راغب به دریافت سپرده‌های خود نیستند، ادامه داد: تنها افرادی به موسسات مراجعه می‌کنند که ناچار هستند.

نماینده مردم زنجان در مجلس تصریح کرد: برخی افراد نیز اینگونه به سپرده‌گذاران القا کرده‌‌اند که اگر با فرمولی که بانک مرکزی تعبیه کرده پول خود را دریافت نکنند، مشخص نیست که چه زمانی به پول خود برسند.

وقف‌چی با تاکید بر اینکه نمایندگان از راهی که برای احقاق حقوق سپرده گذاران انتخاب کرده‌اند، کوتاه نخواهند آمد، اظهار داشت: احتمالاً پس از تعطیلات مجلس سئوال از رئیس‌جمهور اعلام وصول شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید