«حصیر ایرانی بخریم»

    کد خبر :65568

کمپین «حصیر ایرانی بخریم» راه‌اندازی شد.

به گزارش تسنیم، کمپین حمایت از محصولات حصیری با نام #حصیر_ایرانی_بخریم راه‌اندازی شده است که با استقبال کاربران در فضای مجازی روبه‌رو شد.

با توجه به نام‌گذاری سال 96 از سوی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌نام سال حصیر و اجرایی شدن طرح کاروان پیوند صنایع‌‎دستی در حمایت از تولید‌کنندگان حصیر، کمپین حمایت از محصولات حصیری با نام  #حصیر_ایرانی_بخریم راه‌اندازی شده است.

این کمپین در راستای حمایت از حصیربافان پرتلاش و توانمند استان‌های جنوبی و شمالی کشور راه‌اندازی شده است تا مردم ایران  با این هنر اصیل پرکاربرد و دیرینه ایران اسلامی آشنایی پیدا کنند و به‌جای خرید محصولات بی‌کیفیت خارجی و به‌ویژه چینی تولیدات حصیری ایرانی خریداری کنند.

بنا بر این گزارش، کمپین #حصیر_ایرانی_بخریم از تمامی مردم شریف ایران دعوت می‌کند تا با پیوستن به این کمپین و استفاده از هشتگ مربوطه در فضای مجازی از خرید حصیر ایرانی حمایت کنند، تا بدین وسیله از تولیدکنندگان حصیر ایرانی حمایت شود.

طرح حمایتی کاروان پیوند صنایع‌دستی از سوی معاونت صنایع‌دستی به زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  ارائه شد که با حمایت قاطع او این طرح در استان‌های پیش‌بینی شده به اجرا درآمد.

در مرحله اول محصولات حصیری هشت استان خراسان‌جنوبی، سیستان وبلوچستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، یزد، خوزستان و گیلان به سازمان میراث‌فرهنگی ارسال شد و نمایشگاهی ارزنده از این اثار درمحل این سازمان برپاشد.

25 تیرماه 96 نیز در مرحله دوم در محصولات حصیری باکیفیت و متنوع دو استان کرمان شهرستان کهنوج و هرمزگان شهرستان میناب به سمت تهران حرکت کرد و هفته گذشته نیز با حضور بهمن نامور‌مطلق محصولات و تولیدات حصیری شهرستان‌های ایرانشهر، قصرقند، سرباز و … از توابع استان سیستان و بلوچستان به‌طور کلی خریداری شد و به تهران ارسال شد.

این محصولات ابتدا در نمایشگاهی به نمایش عموم گذاشته می‌شوند و سپس برای فروش در جشنواره‌های تابستانی استان‌های شمالی و پرگردشگر ارسال می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید