عرضه هفتگی ۱ میلیون قطعه جوجه یکروزه در بورس به قیمت ۱۷۰۰ تومان

    کد خبر :65475

معاون دفتر امور طیور معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی می شود عرضه جوجه یکروزه در بورس کالای ایران تا شهریورماه امسال به یک میلیون قطعه در هفته برسد که به قیمت ۱۷۰۰ تومان فروخته می شود.

به گزارش بازتاب  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: به منظور عرضه جوجه یکروزه به بورس کالا مشوق هایی را برای تولید کنندگان در نظر گرفته ایم به طوری که اگر 40 تا 50 درصد تولیدشان را به بورس ببرند، می توانند تعداد هفته هایی که از گله نگهداری می کنند افزایش دهند.

امید امینی با بیان این که در حال حاضر بین 100 تا 200 هزار قطعه جوجه در روز در بورس توسط شش یا هفت تولید کننده عرضه می شود، اظهار داشت: 250 شرکت تولید کننده جوجه یکروزه نیز مدارک خود را برای اخذ کد عرضه کالا به بورس ارایه داده اند که در حال بررسی است.

وی یادآور شد: عرضه جوجه یکروزه با هدف ایجاد شفافیت در معامله و قیمت از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و ظرف سه ماه نزدیک به 700 هزار قطعه جوجه یکروزه در تابلوی فرعی بورس قرارگرفت.

امینی افزود: بورس کالا این برنامه را دارد که با افزایش عرضه و تقاضا برای معامله، جوجه یکروزه به تابلوی اصلی بورس منتقل شود.
وی با اشاره به این که جوجه یکروزه با قیمت پایه 1700 تا 1750 تومان در بورس کالا عرضه می شود، گفت: قیمت جوجه یکروزه در کارگروه برنامه ریزی تولید و با توافق انجمن جوجه یکروزه و اتحادیه مرغ گوشتی تعیین شده و این قیمت در بورس می تواند با نوسانات 10 درصد پایین تر و یا بالاتر همراه شود.

معاون دفتر طیور معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، عرضه جوجه یکروزه در بازار بورس کالا را در حال توسعه دانست و تصریح کرد: چنانچه موانعی در عرضه این محصول در بورس کالا ایجاد شود، آن را برطرف خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید