«بهمن کوچیک» در راه لندن و استکهلم

    کد خبر :65452

کارگردان نمایش «بهمن کوچیک» از اجرای این اثر نمایشی در نیمه دوم سال جاری در شهرهای استکهلم و لندن خبر داد.

مهران نائل کارگردان «بهمن کوچیک» که این روزها در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه است درباره استقبالی که تا امروز از این اثر نمایشی شده است به خبرنگار مهر گفت: واقعیت این است که نمی‌توان انتظار داشت ۱۰۰ درصد مخاطبان از دیدن یک نمایش لذت ببرند و نمی توان همه انتظارات را برآورده کرد اما خوشبختانه استقبال تماشاگران از نمایش خیلی خوب بوده است و حتی تماشاگرانی داشته ایم که به دفعات به دیدن نمایش نشسته اند. بازخوردهای خوبی هم از مخاطبان گرفته ایم اما طبیعی است افرادی باشند که کار ما را دوست نداشته باشند. این نمایش با تبلیغات خودِ مخاطبان مورد استقبال قرار گرفته است چون ما تبلیغات مجازی برای کار نداشتیم و حتی این نمایش روابط عمومی هم ندارد.

وی که این نمایش را سال گذشته نیز در تماشاخانه استاد انتظامی به صحنه برده بود درباره تغییراتی که کار در اجرای جدید کرده است، بیان کرد: شاکله کار همان است که در سال گذشته به صحنه رفت اما هنر در جزئیات است که معنا می یابد ما هم در اجرای جدید تمرین های زیادی روی جزئیات داشتیم و با دقت و وسواس زیادی روی اجرای مجدد کار کردیم. در اجرای جدید «بهمن کوچیک» شوخی های نمایش نیز به‌روزتر شده اند.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره مضمون نمایش توضیح داد: این اثر نمایشی از داستانی طنز برخوردار است و زندگی آدمی را روایت می کند که به طرز خنده داری اسمش بهمن کوچیک شده است و ناخواسته مسیر زندگی اش به سمت اعتیاد و مواد مخدر کشیده می شود. داستان نمایش در زمان معاصر اتفاق می افتد اما نمی‌توان گفت «بهمن کوچیک» اثری رئالیستی است چون ما در کار هم گوشه و کنایه های تاریخی داریم و هم اینکه یکی از ابزارهای کار طنز اغراق است و در «بهمن کوچیک» نیز اغراق یکی از پایه های کار است و همین اجرا را از واقعیت صرف دور می‌کند.

بازیگر سریال «شهرزاد» در پایان صحبت هایش درباره تور اروپایی نمایش عنوان کرد: با توجه به استقبالی که در طول ۲ سال گذشته از این نمایش شده و تلاش و زحمتی که گروه برای به ثمر رسیدن کار کشیده اند، تصمیم دارم امسال نمایش را به یک تور اروپایی ببرم تا مخاطبان بیشتری بتوانند به دیدن کار بنشینند. در حال حاضر مشغول مذاکره برای اجرای نمایش در استکهلم و لندن در نیمه دوم سال جاری هستیم و بقیه شهرها هم به زودی مشخص می شوند.

در خلاصه داستان «بهمن کوچیک» آمده است: سیگار، برگ خردکرده‌ توتون است که در کاغذ نازکی پیچیده می‌شود. برای کشیدن، یک طرف آن را آتش می‌زنند و از طرف دیگر که معمولاً فیلتر دارد هوا را به درون ریه‌ها می‌کشند که به آن «پُک زدن» می‌گویند. نیکوتین موجود در دود توتون باعث خوشحالی می‌شود. سیگارها اسم‌های مختلفی دارند. یکی‌شان «بهمن» است. وقتی مدل کوچکش باشد به آن «بهمن کوچیک» می‌گویند. سیگار برای سلامتی خیلی بد است و خیلی هم ضرر دارد. سیگار اعتیادآور است و عامل اصلی سرطان هم شناخته شده است. این چیز خطرناک اگر نام یک آدم باشد، دیگر خیلی بدتر است.

محمد بحرانی، امیر سلطان احمدی، مهدی شاهپیری، مهران نائل بازیگران این اثر نمایشی هستند که تا ۱۳ مردادماه ساعت ۲۱:۱۵ در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید