زندگی مربی تیم ملی دوومیدانی ناشنوایان مستند شد

    کد خبر :65448

مهدی نادری از ساخت مستندی با موضوع زندگی مصطفی نجفی نیاسر مربی تیم ملی دو و میدانی ناشنوایان خبرداد.

مهدی نادری مستندساز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در حال ساخت مستندی درباره مربی تیم ملی دو و میدانی ناشنوایان است، گفت: تیم ملی دو و میدانی ناشنوایان کشورمان به همراه چندین تیم دیگر مانند تکواندو، کاراته و کشتی جزو معدود تیم های دنیا هستند که بسیار مدال آور و صاحب رکورد هستند، اما این تیم ها کمتر در ایران مورد توجه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: مصطفی نجفی نیاسر مربی تیم ملی دو و میدانی ناشنوایان به دلیل تجربه های متفاوت در رشته های مختلف ورزشی و زندگی خاصی که دارد توجه ما را جلب کرد و خوشبختانه پذیرفت تا مستندی درباره او بسازیم. البته نباید فراموش کرد که ناشنوایان شخصیت های بسیار خاص و مستقلی دارند و امیدوارم این مساله در این مستند به خوبی دیده شود.

این هنرمند با اشاره به اینکه شخصیت های ناشنوا معلول نیستند و احتیاج به کمک خاصی ندارند، تاکید کرد: در مسیر تحقیق برای ساخت این مستند به دانشم درباره این بخش از جامعه اضافه شد و متوجه شدم ناشنوایان به مترقی ترین زبان دنیا یعنی اشاره حرف می زنند که خیلی از ما از درک آن عاجز هستیم. همچنین متوجه شدم که جامعه ما تا چه اندازه می تواند از ناشنوایان الگو بگیرد.

وی ادامه داد: در جامعه ای که دچار فقدان قهرمان است و در سینمای آن تصویر قهرمان مخدوش شده است و بیشتر به افراد معمولی و ضد قهرمان رسیده است، آشنایی با این قهرمانان ناشنوا می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. چیزی که در بین ناشنوایان شاهد هستیم این است که این افراد بسیار مستقل هستند و بسیار زیبا به مشکلات خود فائق می آیند و استقلال و نظم بیشتری در برخورد با مشکلات نسبت افراد به سالم دارند.

بارها شده است که ورزشکاران ناشنوا با مدال به کشور بازگشته اند، اما استقبال و حمایت مناسبی از آنها صورت نگرفته است
کارگردان «بدرود بغداد» توضیح داد: فدراسیون ناشنوایان با ورزشکاران مانند فرزندان خود رفتار می کند، اما به قول خود ناشنوایان، دولت و وزارت ورزش نگاه مثبتی نسبت به آنها ندارد و همانطور که از ورزش های دیگر در بخش های مختلف حمایت می کند از ورزشکاران ناشنوا حمایت نمی کنند. بارها شده است که ورزشکاران ناشنوا با مدال به کشور بازگشته اند، اما استقبال و حمایت مناسبی از آنها صورت نگرفته است.

نادری گفت: در این میان هنرمندان مختلفی از جمله رخشان بنی اعتماد، پرویز پرستویی و مجتبی میرطهماسب زمانی که با این وضعیت روبرو شدند، تمام تلاش خود را کردند تا تبدیل به صدای این قهرمانان در برابر مسئولان دولتی شوند. در واقع هنرمندان در تلاش هستند تا به مسئولان و مدیران دولتی یادآور شوند که این قهرمانان در سکوت در میان ما زندگی می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد شرایطی فراهم شود که نسبت به این الگوهای قهرمان در جامعه توجه شود و به فرهنگ و شیوه زیست این قهرمانان پر و بال بیشتری داده شود.

کارگردان «افسانه شکارچیان گرگ» با شاره به اینکه هنوز نامی برای مستند مورد نظر انتخاب نشده است، ادامه داد: بیش از یک سال است که در حال فیلمبرداری هستیم و بیشتر تصاویر در تهران و زادگاه مصطفی نجفی نیاسر یعنی در نیاسر کاشان فیلمبرداری شده است. همچنین بخشی از این مستند به صحبت هایی است که قهرمانان و بزرگان کشور درباره مصطفی نجفی بیان کرده اند، اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: این مستند دارای جنبه ها و نکته های جالبی است که درباره این شخصیت و قهرمانان ناشنوا به آن اشاره شده است.

نادری در پایان گفت: فکر می کنم با توجه به برنامه ریزی انجام شده ساخت این مستند تا پاییز به پایان برسد، البته بخشی از تدوین فیلم انجام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید