سلیقه شخصی من در انتخاب فیلم ها دخیل نبود

    کد خبر :65441

دبیر ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر تأکید کرد که انتخاب آثار توسط هیأت داوران این دوره از جشنواره بدون در نظر گرفتن سلیقه شخصی دبیر جشنواره بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با حضور علی احمدی دبیر جشنواره در محل پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی احمدی دبیر جشنواره گفت: جشنواره فیلم شهر، در سال های گذشته در زمان های مختلف برگزار می شد و در دوره پنجم خواستیم این جشنواره در هفته اول اردیبهشت ماه برگزار شود که در این زمان جشنواره فیلم فجر برگزار می شد و به همین دلیل تاریخ جشنواره تغییر کرد.

وی تاکید کرد: علاقمند هستیم جشنواره دارای تقویم ثابت باشد و بهترین زمان برگزاری آن اردیبهشت ماه است که امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

دبیر جشنواره توضیح داد: درباره هزینه جشنواره فیلم شهر نیز باید بگویم تمام هزینه برگزاری این جشنواره از طریق فروش بلیت در سینما تامین می شود و از بودجه سازمانی، دولتی و نیمه دولتی استفاده نمی کنیم. در واقع پردیس ملت محل کسب درآمد موسسه تصویر شهر است و از طریق آن جشنواره، تولید فیلم و تجهیز سالن ایوان شمس تامین شده است و این باعث افتخار ما است که از طریق درآمد سینما برای سینما هزینه شده است.

احمدی با اشاره به برگزاری ۴ بزرگداشت و نکوداشت در جشنواره فیلم شهر، افزود: در مراسم افتتاحیه بزرگداشت سیمین معتمدآریا و نکوداشت زنده یاد حبیب الله کاسه ساز و در مراسم اختتامیه نیز بزرگداشت ژاله علو و محمود کلاری برگزار می شود.

وی اظهار کرد: رونمایی از آژانس فیلم تهران در طول برگزاری این جشنواره انجام می شود. همچنین از دیگر برنامه های جنبی جشنواره می توان به رونمایی ۲ گالری در پردیس سینمایی ملت اشاره کرد که شامل اقلام تبلیعاتی و ۵۰ فریم عکس فیلم از نمای شهری است.

دبیر جشنواره توضیح داد: بعد از اتفاقات تروریستی تهران یک بخش شهر امن را در جشنواره ایجاد کردیم که نگاه ویژه به اتفاقات منطقه دارد. تاکید می کنم که نمایش فیلم ها برای علاقمندان رایگان است و اگر فیلمی با استقبال همراه بود سانس ویژه برای آن در نظر گرفته می شود.

احمدی بیان کرد: رویکرد ما در موسسه تصویر شهر خدمت به بدنه سینمای ایران است اما در مورد جشنواره فیلم شهر باید بگویم که به فیلمی توجه می کنیم که تنها محدود به شهر تهران نیست. البته هنوز به یک تعریف جامع فیلم شهری نرسیده ایم، البته این را هم می دانیم که هنوز صد در صد به یک جشنواره شهری تبدیل نشده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره اینکه فیلم ها بدون توجه به سلیقه شخصی دبیر جشنواره و با نظر هیات داوران انتخاب شده است، تاکید کرد: «سد معبر» نگاه انتقادی و جدی به شهرداری دارد و هیات انتخاب آن را پذیرفت و ما با افتخار میزبان آن هستیم. هیچ کدام از فیلم های خارجی ممیزی نشده و آثار انتخاب شده مطابق شئونات ما است.

دبیر جشنواره فیلم شهر ضمن اظهار امیدواری از اینکه با تغیرات شهرداری، این جشنواره دستخوش تغییرات و دچار لطمه نشود، گفت: البته تصور نمی کنم که یک چنین اتفاقی رخ دهد.

در پایان این مراسم، پوستر این جشنواره که توسط طاها ذاکر طراحی شده است، رونمایی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید