نخستین جشنواره عکس خوانسار پایان یافت

    کد خبر :65350

نخستین جشنواره عکس خوانسار با تجلیل از ۱۲ برگزیده و شایسته تقدیر به کار خود پایان داد و همزمان نمایشگاه آثار برگزیده افتتاح شد.

به گزارش  بازتاب به نقل از روابط عمومی جشنواره عکس خوانسار، با حضور مسئولان شهرستان و فخرالدین فخرالدینی و هئیت داوران، از ۱۲ برگزیده این جشنواره تقدیر شد.

نفر نخست برگزیده در بخش جامعه، مهسا جمالی گلسار برنده یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد و تندیس جشنواره و همین‌طور دو روز اقامت رایگان همراه خانواده در هتل زاگرس بود. نفر دوم برگزیده احمد جمالی مقدم برنده تندیس و یک میلیون تومان وجه و اقامت رایگان دو روزه همراه خانواده و همچنین نفر سوم این بخش امیرعلی پور ملائکه برنده دریافت تندیس و ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد همراه اقامت رایگان همراه خانواده شدند. روح‌الله صالحی و مجید حجتی به ترتیب نفر اول و دوم شایسته تقدیر این بخش شدند و همراه با لوح یادبود، جایزه نقدی ۲۰۰ هزار تومانی به آن‌ها اهدا شد.

در بخش طبیعت نیز نفر اول این جشنواره مجید حجتی، نفر دوم محمدرضا عباسیان و نفر سوم سجاد کریمی شدند و احمد جمالی مقدم و مهدی پاسگر به ترتیب شایستگان تقدیر در این بخش شدند و جوایزی مانند برگزیدگان بخش جامعه به آن‌ها تقدیم شد.

در اختتامیه این جشنواره که در سالن همایش‌های هتل زاگرس برگزار شد، سیدحسن شفعتی – شهردار خوانسار – گفت: سرمایه اصلی این شهر، هنرمندان و عالمان آن است و امید داریم تصاویر ثبت‌شده هنرمندان در این جشنواره تا سال‌ها در طاقچه‌های شهر باقی بماند.

وی افزود: حضور این تعداد از عکاسان در خوانسار و تهیه تصاویر ماندگار از زیبایی‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شهرستان همواره قابل ستایش است و امید داریم که بتوانیم در سال های آتی نیز دنبال‌کننده این رویداد بزرگ فرهنگی باشیم.

شهردار خوانسار بیان کرد: عکس‌های ثبت‌شده شما عکاسان می‌تواند گنجینه عظیم و گران‌بها از تاریخ خوانسار برای نسل‌های بعدی باشد که در آینده، بدون هیچ زیرنویسی، روایتگر قدمت کهن این شهر می‌شوند.

در ادامه این مراسم، استاد فخرالدین فخرالدینی – عکاس پیشکسوت – گفت: خوانسار تابلویی از تمام زیبایی‌های بکر است که بی‌شک در آینده برترین الگوی توریستی ایران می‌شود.

او افزود: انجام این حرکت شایسته فرهنگی، توشه‌ای عظیم و سنگین برای نسل‌های آینده و بویژه جوانان است.

در حاشیه این مراسم، حسین رفعتی – بنیانگذار این جشنواره – با اشاره به مهمترین خروجی این رویداد بزرگ فرهنگی، گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقات این جشنواره، این بود که پس از ارسال آثار، ما متوجه شدیم که عکاسان زوایایی از خوانسار را دیده بودند که شاید ساکنان ۳۰ ساله هیچ‌گاه این زوایا را مشاهده نکرده بودند و این سبب شد که خوانسار در زوایه عمیق‌تری نگریسته شود.

وی افزود: هر کدام از عکاسان با گرفتن یک شات از خوانسار و زوایای آن، در واقع فرهنگ این خطه را به نقاط مختلف کشور منتقل می‌کنند.

پخش کلیپ‌های جشنواره و مجموعه عکس‌های دهه ۴۰ و ۵۰ و بداهه‌نوازی سنتور و خواندن متن بیانیه توسط امیرعلی جوادیان به‌عنوان نماینده هئیت داوران، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید