ابراز تاسف از چاپ نشدن شعرهای شریف صادقی

    کد خبر :65324

محمدعلی مجاهدی از این‌که در زمان حیات محمود شریف صادقی مجموعه شعری از او به چاپ نرسیده، ابراز تاسف کرد.

این شاعر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دوستان استاد شریف صادقی گزیده‌ای از اشعار وی را به عنوان نمونه‌ای از شعر فاخر کلاسیک منتشر کنند تا نام او به این زودی‌ها به فراموشی سپرده نشود.

او درباره مرحوم شریف صادقی گفت: مرحوم استاد محمود شریف صادقی، که «وفا» تخلص می کرد، از پیشکسوتان شعر قم بود که بیش از ۵۰ سال در عرصه شعر استان حضور تاثیرگذار داشت. تاثیر حضور مرحوم شریف صادقی به دلیل نقدهای وی بر اشعار شاعران جوان بود. استاد صادقانه و دلسوزانه حاصل تجربه‌های سالیان خود را تا آنجا که توان داشت به نسل جوان شعر منتقل کرد.

مجاهدی افزود: مرحوم شریف صادقی طبعا انسانی گوشه‌گیر و انزواطلب بود لکن با این‌ حال مقید به حضور در محافل دینی بود و خصوصا از شعرخوانی در مناسبت‌های مذهبی استقبال می‌کرد. وی در این سال‌های اخیر علی‌رغم ناتوانی شدیدی که به لحاظ جسمی داشت سعی می‌کرد در محافل و مجالس مذهبی حضور داشته باشد تا آنجا که ملازم بستر شد و دیگر قادر به خروج از خانه نبود.

این شاعر آیینی با طلب غفران الهی برای مرحوم شریف صادقی، با بیان این‌که وی شعرشناس و سخن‌شناسی نمونه بود، بیان کرد: امیدواریم نام و یاد او در ذهن شاعران جوان باقی بماند و برای خدمات ارزنده استاد در راستای اعتلای شعر و فرهنگ استان حق‌شناسی شایسته به عمل آید، هرچند در زمان حیاتش حق او ادا نشد و همین امر موجبات دلگیری استاد را در پی داشت.

او با اشاره به روحیه گوشه‌گیر و انزواطلب مرحوم شریف صادقی اضافه کرد: آثار استاد شریف صادقی در چند دفتر بود و غیر از خود وی کسی نمی‌توانست آنها را جمع آوری کند لکن خود استاد بی‌اعتنا به چاپ و نشر اشعارش بود و این روحیه سبب شد که کتابی از اشعار ایشان چاپ نشود.

مجاهدی با اظهار تاسف از این‌که در زمان حیات استاد شریف صادقی مجموعه شعری از ایشان به چاپ نرسید، گفت: نمی‌دانم پس از این چه به سر آثارش می‌آید، بعید می‌دانم بعد از این هم آثار مرحوم شریف صادقی چاپ شود مگر این‌که دوستان ایشان همت کنند و گزیده‌ای از آثارش را تهیه و منتشر کنند؛ باشد که نام او خیلی زود به دست فراموشی سپرده نشود.

محمود شریف صادقی که از پیشکسوتان شعر آیینی بود، روز سه‌شنبه سوم مردادماه به دلیل بیماری از دنیا رفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید