همایش خبرنگاران کشورهای اسلامی علیه افراط گرایی با حضور ایرنا در مسکو آغاز شد

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۳۶

سومین نشست بین المللی «خبرنگاران مسلمان علیه افراط گرایی» در مسکو با حضور نمایندگان رسانه ها از کشورهای اسلامی از جمله ایرنا روز پنجشنبه در مسکو پایتخت روسیه گشایش یافت.

بنیامین پوپوف رئیس مرکز گفت وگوی تمدن ها وابسته به دانشگاه روابط بین الملل مسکو در سخنان آغاز نشست، گفت: جهان شاهد وقایع و رویدادهای تاسف بار زیادی از جمله فعالیت های تروریستی در مناطق مختلف از جمله خاورمیانه است.
وی افزود: رسانه ها و خبرنگاران کشورهای مختلف به ویژه اسلامی وظیفه بزرگی را در دوره کنونی بر عهده دارند تا در باره پدیده هایی که نظم، آرامش و صلح جوامع را تهدید می کند، روشنگری و اطلاع رسانی کنند.
در این نشست که ریاست آن را رستم مینیخانف رئیس جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه بر عهده دارد، نمایندگان رسانه ها از کشورهای مختلف از جمله ایران، ترکیه، ازبکستان، آلبانی، الجزایر، بنگلادش، بحرین، مصر، اندونزی، قطر، کویت، لبنان، مغرب، امارات متحده عربی، سودان و تاجیکستان شرکت دارند.
میخائیل بوگدانف معاون وزارت خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کورگانف مفتی شهر مسکو نیز در همایش یک روزه خبرنگاران کشورهای اسلامی علیه افراط گرایی شرکت دارند.
محورهای این همایش که سالانه برگزار می شود، گفت وگوی اصحاب رسانه ها در چارچوب هماهنگی های بیشتر با هدف آگاهی رسانی کارآمد در عرصه مبارزه با افراط گرایی و همچنین افزایش سطح تعامل و همپوشانی فعالیت های حرفه ای در این عرصه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید