از روزهای بد توییتر تا خداحافظی با آی‌پاد نانو و شافل

    کد خبر :65147

 

در مطلب زیر ۱۰ تیتر داغ دنیای آی‌تی آمده است.

به گزارش  بازتاب به نقل از خبرآنلاین، با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای آی تی در روز شنبه مورخه 7 مرداد 1396 می‌کنیم.

شماره 1 – علی رغم درآمد 38 میلیارد دلاری آمازون در فصل دوم سال مالی 2017، انتظارات سهام‌داران بدلیل افزایش هزینه‌های جاری برآورده نشد و به همین خاطر سهام آمازون کمی پایین آمد.

شماره 2 – اپل رسما آی پاد نانو و آی پاد شافل را از خط تولید خود خارج کرده و برای همیشه با آنها خداحافظی کرد. همچنین اپل به تولید آی پاد تاچ جدید ادامه می‌دهد . آی پاد تاچ 32 گیگ به قیمت 199 دلار و آی پاد تاچ 128 گیگی نیز 299 دلار به فروش می‌رسد.

شماره 3 – کمپانی HMD اکنون 500 لایسنس و حق ثبت اختراع را از مایکروسافت، مالک اصلی نوکیا اجاره کرده است تا روی محصولات خود با برند نوکیا اعمال کند که یکی از بهترین آنها Lumia Camera UI است که بسیاری از سازندگان برای توسعه کیفیت عکس روی گوشی به آن احتیاج دارند.

شماره 4 – Liron Damir یکی از مدیران ارشد کمپانی اسنشال به استخدام گوگل درآمد. زمانی او طراح اصلی Pebble و همچنین WebOS بود. کمپانی اسنشال با مدیریت اندی روبین، مبدع اندروید، که قرار است گوشی منحصربفردی را به زودی راهی بازار کند، با بحران مدیریتی روبرو شده و لیرون سومین نفر از مدیران ارشد است که کمپانی را ترک می‌کند.

شماره 5 – طبق گزارش سه ماهه دوم مالی، توئیتر نتوانسته کاربری را به خود جذب کند. نتیجه این شده که ارزش سهام توئیتر 10 درصد کاهش پیدا کرده است هرچند توانست انتظارات وال استریت را برآورده کند. کارشناسان در وال استریت درآمد 537 میلیون دلاری را برای توئیتر پیش‌بینی کرده بودند که سه ماه دوم بالغ بر 574 میلیون دلار شد.

شماره 6 – فاکسکان قول داده است تا کارخانه‌ای با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در آمریکا بسازد و از همین رو ایالت ویسکانسین پیشنهاد داده تا 3 میلیارد دلار سوبسید به فاکسکان در عوضِ ساخت کارخانه در این ایالت بدهد. با ساخت این کارخانه 13 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

شماره 7 – علی رغم خرید کمپانی هول فودز توسط آمازون این کمپانی اعلام کرد سرویس های مشابه خود مانند Amazon Fresh و Amazon Go را تعطیل نخواهد کرد.

شماره 8 – گوگل در حال خرید دهها ملک در سیلیکون ولی به ارزش 820 میلیون دلار است. کمپانی می‌گوید 72 هزار کارمند دارد و قصد توسعه در منطقه «سانی ویل» دارد.

شماره 9- دراپ‌باکس قصد عرضه عمومی سهام با کمک Goldman Sachs دارد. ارزش این کمپانی 10 میلیارد دلار برآورد شده است. دراپ باکس سرویس هاستینگ فایل برای کاربران است.

شماره 10 – مگان ویتمن، مدیر HPE/ اچ پی انترپرایز خود را از فهرست احتمالی نامزدهای مدیریت اوبر (تاکسی آنلاین) به جای تراویس کالانیک خارج کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید