اعتبار قرارداد تولید تندر 90 در ایران به اتمام رسیده است/رنو قرارداد تولید ال۹۰ را تمدید نکرد

    کد خبر :65022

براساس جدیدترین خبر به دست‌ آمده، شرکت رنو تاکنون از تمدید قرارداد تولید تندر 90 در ایران خودداری کرده است.

اواسط سال 1393 بود که گزارش شد اعتبار قرارداد تولید تندر 90 در ایران به اتمام رسیده است.

به گزارش بازتاب  به نقل از ایسنا، در آن زمان یک مقام مسوول در صنعت خودرو خبر داد: ” متاسفانه رنو به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که می‌تواند از آن سوی دنیا تولید تندر 90 در ایران را متوقف کند. در این شرایط رنو قرارداد تولید تندر 90 در ایران را که مدت زمان اعتبار آن نیز به پایان رسیده، تمدید نکرده است”.

اگرچه در آن زمان شنیده می‌شد رنو منتظر مشخص شدن نتیجه مذاکرات بین‌المللی برای رفع تحریم‌ها است تا نسبت به تمدید قرارداد تولید تندر 90 اقدام کند، اما هم‌اکنون با وجود گذشت حدود دو سال از لغو رسمی تحریم‌ها یک مقام مسوول در صنعت خودرو از عدم تمدید این قرارداد، خبر می‌دهد.

ناصر آقامحمدی – مدیرعامل پارس خودرو، در پاسخ به اینکه آیا قرارداد تولید تندر 90 تمدید شده است؟ از عدم تمدید این قرارداد خبر داده و می‌گوید “در این زمینه در حال مذاکره با رنو هستیم”.

در این شرایط مشخص نیست که چرا رنو با وجود گذشت حدود دو سال از لغو رسمی تحریمها و موج بازگشت خودروسازان خارجی به ایران از جمله پژو و هیوندای، چرا تاکنون از تمدید قرارداد تولید تندر 90 در ایران خودداری کرده است.

این وضعیت در حالی است که اگرچه قرار بود قرارداد همکاری این شرکت فرانسوی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای آغاز تولید مشترک خودرو در ایران تا پایان سال گذشته به امضا برسد اما این قرارداد هنوز منعقد نشده و شنیده می‌شود که دلیل طولانی شدن مذاکرات، برخی خواسته‌های رنو بوده که از سوی طرف ایرانی مورد پذیرش قرار نگرفته است.

در این شرایط باید دید این خودروساز فرانسوی به دنبال چیست و رنو در نهایت در شرایطی که پژو و هیوندایی رسما فعالیت مجدد خود در ایران را آغاز کرده‌اند و فولکس واگن و فیات نیز در آستانه آغاز فعالیت خود در ایران هستند سرانجام چه زمانی نسبت به شفاف‌سازی فعالیت‌های خود در ایران اقدام خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید