پنج هزار ۹۶۶ واحد تولیدی در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند

    کد خبر :64890

تا کنون پنج هزار ۹۶۶ واحد تولیدی برای بهره مندی از تسهیلات طرح رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند

به گزارش ایلنا، علی یزدانی در سفر به استان آذربایجان شرقی ضمن بازدید از زیر ساخت‌های شهرک‌های صنعتی این استان در جمع صنعتگران ورزقان، اظهار کرد: ۵۷ درصد ثبت نام کنندگان در داخل شهرک های صنعتی و ۴۳ درصد خارج از شهرک های صنعتی مستقر هستند.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت افزود: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید و نوسازی امسال به واحدهای تولیدی اعطا خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرک صنعتی پایین دستی مس یکی از مطالبات شهرستان ورزقان می باشد که لازم است همکاری لازم از سوی شهرستان برای مکانیابی آن صورت پذیرد تا اقدامات اجرایی توسط شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی انجام شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع صنعتگران شهرستان اهر نیز با اشاره به رشد ۱۷۲ درصدی مساحت واگذاری زمین در شهرک های صنعتی کشور در چهار ماه نخست سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: در تعداد قراردادها نیز رشد ۱۰ درصدی را شاهد هستیم.

یزدانی افزود: این آمار نشان می دهد به رغم تهدیدهای خارجی و موانع موجود نشاط و امید در جامعه بیشتر شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در جریان بازدید از دو شهرک صنعتی خصوصی در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نمونه شهرک صنعتی خصوصی موفق را در شهرک صنعتی تخصصی برق و الکترونیک شاهد بودیم.

وی افزود: باید نوع فعالیت ها و برنامه های این شهرک صنعتی خصوصی الگویی برای سایر شهرک های غیردولتی کشور باشد.

یزدانی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب دو شهرک بازدید شده انتظار میرود در آینده به عنوان یکی از پایلوت های مهم صنعتی استان مطرح شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در نشست با صنعتگران شهرک صنعتی بیلوردی گفت: به عنوان جزوی از دولت در ۱۰ ماه گذشته از ۴۳۵ شهرک و ناحیه صنعتی کشور بازدید کرده و مشکلات واحدها را مورد برسی قرار داده ایم.

یزدانی با اشاره به برنامه های اقتصاد مقاومتی، افزود: همه ارکان نظام اعم از دولت، مجلس و قوه قضاییه در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دخیل هستند. مردم هم نقش جدی در حمایت از تولید داخلی دارند پس باید با همکاری فرابخشی در راه عمل به این سیاست ها قدم برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تمرکز زدایی را جزو سیاست های سازمانیبرشمرد وگفت: در این راستا همه اختیارات را به شرکت های استانی تفویض کرده ایم تا مسایل مربوط به واحدها در استان حل و فصل شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: هر مشکلی هم به هر دلیلی در استان غیرقابل تصمیم گیری باشد توسط هیات مدیره این سازمان و در کم تر از یک هفته مورد بررسی قرار میگیرد.

یزدانی مهم ترین هدف از اعطای مشوق ها را ایجاد اشتغال برشمرد و افزود: در بحث آموزش صنایع کوچک حمایت ویژه ای صورت می گیرد و دوره های آموزشی تخصصی رایگان برای واحدها ارایه می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در پایان گفت: برای حمایت از سرمایه گذاری در این شهرک که در شهرستان محروم واقع شده است ۵۰ درصد مشوق در قیمت حق انتفاع این شهرک ارایه می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید