تجارت خارجی پیش از برجام به چین و هند محدود شده بود

    کد خبر :64855

توسطی گفت: در حوزه دارو مشکلات زیادی داشتیم یا در خرید ماشین‌آلات و حتی مواد غذایی به چند کشور خاص که مشخصاً چین و هند بودند محدود شده بودیم که آنها نیز از این موضوع سوءاستفاده کرده و کالای بی‌کیفیت عرضه می‌کردند.

رئیس اتحادیه فروشندگان ماشین‌آلات کشاورزی، صنعتی، ساختمانی و لوازم یدکی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص تاثیر برجام با گذشت دو سال از آن اظهار داشت: از لحاظ فضای عمومی جامعه، برجام تاثیرات خودش را داشته است از جمله دسترسی به بازارهای بین المللی و ارتباط با کشورهای دیگر همه نشان از تغییر ذهنیت غرب به ایران دارد.

علی توسطی ادامه داد: حضور بیش از 200 هیات خارجی در کشور و ایجاد فضای تعامل و گفت‌وگو در نتیجه امضای توافقنامه هسته‌ای است.

وی تصریح کرد: به طور مثال ما در حوزه دارو مشکلات زیادی داشتیم یا در خرید ماشین‌آلات و حتی مواد غذایی به چند کشور خاص که مشخصاً چین و هند بودند محدود شده بودیم که آنها نیز از این موضوع سوءاستفاده کرده و کالای بی‌کیفیت عرضه می‌کردند.

توسطی ادامه داد: برجام این فضا را عوض کرد و امروز انتخاب‌های ما خیلی بیشتر شده است. البته هنوز با دوران قبل از تحریم فاصله داریم اما در مجموع می‌توان گفت ما از سقوط در تولید، اشتغال و خروج نخبه‌ها نجات پیدا کردیم. من حمله برخی در داخل کشور به برجام را درست نمی‌دانم.

وی تصریح کرد: فضای امروز کشور در عرصه بین‌المللی مرهون زحمات تیم اجرایی برجام و حمایت‌های رئیس جمهور و رهبر انقلاب است و امیدواریم این روند تا بازگشت به شرایط قبل ادامه پیدا کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان ماشین آلات کشاورزی، صنعتی، ساختمانی و لوازم یدکی کشاورزی در پایان تصریح کرد: هر چند با گذشت دو سال از اجرایی شدن توافق هسته‌ای هنوز در برخی حوزه ها به خصوص در صنایع مشکل داریم و آن گشایشی را انتظار داشتیم صورت نگرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید