واکنش رئیس کل دادگستری تهران به اظهارات معاون رئیس جمهور سابق درباره قوه قضاییه

    کد خبر :64750

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اظهارات حمید بقایی معاون رئیس جمهور سابق خلاف واقع است، این قبیل از اظهارات علاوه بر داشتن وصف مجرمانه موجبات تشویش اذهان عمومی و به نوعی تضعیف ارکان حاکمیتی نظام است.

به گزارش بازتاب از میزان، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این سوال که اتهامات جدید بقایی در افترا به قوه قضاییه و تشویش اذهان عمومی قابلیت تعقیب دارد یا خیر؟ اظهارکرد: حمید بقایی معاون رئیس جمهور سابق درمصاحبه خود ادعا‌هایی کرده است و این ادعا‌ها خلاف واقع و از مصادیق نشر اکاذیب و اهانت به دستگاه قضایی است.

این مقام قضایی در استان تهران درادامه افزود: قطعا این قبیل از اظهارات خلاف واقع علاوه بر داشتن وصف مجرمانه موجبات تشویش اذهان عمومی و به نوعی تضعیف ارکان حاکمیتی نظام است.

اسماعیلی تصریح کرد: افرادی که به واسطه اعمال مجرمانه خود دستگاه قضایی آنان را تحت تعقیب قرار می‌دهد بعضا مبادرت به بیان این قبیل ادعا‌های غیر واقعی می‌کنند که در برابر تمامی اعمال و رفتار و سخنان خود بایستی هم در نزد مراجع قضایی و هم افکار عمومی پاسخگو باشند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به بازدید سفرای خارجی مقیم ایران از زندان اوین بیان کرد: جمعی از این سفرا در پایان بازدید مصاحبه‌هایی انجام دادند و وضعیت مناسب زندان اوین، برخورد مناسب و غذا و امکانات مختلفی که در حوزه‌های مختلف برای زندانیان درنظر گرفته شده است را تایید کردند.

وی با اشاره مجدد به پروژه حمله به دستگاه قضا خاطرنشان ساخت: این افراد که به نوعی ادعا‌هایی هم در زمینه خدمتگزاری به نظام و جامعه دارند اظهاراتشان خلاف واقع است که این امر موجبات تشویش اذهان عمومی می‌شود؛ دستگاه قضایی نمی‌تواند نسبت به این موضوعات بی تفاوت باشد قطعا از ناحیه دادسرا اقدامات لازم انجام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید