فیلم‌های این هفته جشنواره سینمایی شبکه چهار + پوستر فیلم

    کد خبر :64743

در جشنواره فیلم های تابستانه این هفته شبکه چهار بخش هایی از زندگی ماری کوری شیمیدان بزرگ فرانسوی، ویلیام ترنر نقاش انگلیسی، رامانا جان ریاضی دان هندی ،پاستور کاشف واکسن هاری و محمد علی کلی قهرمان بوکس سنگین وزن جهان به نمایش در می آید.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران پویا، شبکه چهار سیما که در ایام تابستان امسال مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی  جذاب و دیدنی را در قالب جشنواره تابستانه به بینندگان خود عرضه می‌کند؛از 7 تا 11 مرداد ماه فیلم هایی در ژانر زندگی نامه را تقدیم علاقه مندان هنر هفتم می کند. ماری کوری در جبهه جنگ،مردی که بی نهایت را می شناخت، آقای ترنر،پاستور و بزرگترین نبرد محمدعلی کلی عناوین فیلم های سینمایی است که در قالب جشنواره فیلم های سینمایی شبکه چهار به نمایش در می آید.

«ماری کوری در جبهه جنگ» به کارگردانی آلین برونارد محصول 2014 فرانسه و بلژیک است و روز شنبه 7 مرداد به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.
این فیلم روایت تلاش دانشمند بزرگ ماری کوری برای کمک به علم پزشکی و کمک به جراحانی که در جنگ جهانی اول در حال مداوای سربازان هستند. او تلاش می کند تا دستگاه رادیولوژی را در بیمارستان های صحرایی ارتش راه اندازی کند و پرستاران و جراحان را آموزش دهد تا از این دستگاه نوظهور برای جراحی و خروج گلوله و ترکش ها از بدن سربازان استفاده کنند. او حتی دختر جوانش را نیز با خود به جبه جنگ می برد و موفق می شود تا پایان جنگ به صدها نفر کمک کند.

«مردی که بی نهایت را می شناخت» یکشنبه 8 مرداد از شبکه چهار سیما پخش می شود. این فیلم به کارگردانی Matthew Brown در سال 2015 در انگلستان تولید شده است.در داستان فیلم آمده است: مرد فقیر هندی نابغه ریاضی است و موفق به حل برخی از مسائل مهم ریاضی شده است. یک ریاضیدان انگلیسی از این ماجرا با خبر می شود و او را به دانشگاه کمبریج می آورد…

«آقای ترنر» نام فیلم درامِ زندگی‌نامه‌ ویلیام ترنر نقاش بریتانیایی است که در سال 2014 به کارگردانی مایک لی ساخته شد. این فیلم موفق شد جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمبردار را از جشنواره فیلم کن 2014 نصیب تیموتی اسپال و دیک پاپ کند. «آقای ترنر» دوشنبه 9 مرداد از شبکه چهار سیما به نمایش در می آید.
داستان فیلم در سال 1826 اتفاق می افتد که ترنر 51 ساله می شود و قدم در سربالایی زندگی می گذارد. او در یک کارگاه در خانه ی امروزی خود در لندن کار می کند، جایی که مستخدمه اش هانا و پدر پیرش ویلیام بزرگ اوضاع را مرتب می کنند.
نقش آقای ترنر را «تیموتی اسپال» بازی می کند. پال جیسون در نقش هانا مستخدم و دوروتی اتکینسون در نقش پدر ویلیام در فیلم بازی کرده اند. و فیلم را نایکی پوپ فیلمبرداری کرده است.

«پاستور» به کارگردانی الین برونارد، محصول سال 2011 فرانسه است.این فیلم داستان لویی پاستور کاشف واکسن هاری است. او مدتها روی این واکسن تحقیق کرده و آن را روی خرگوش و موش آزمایش می کند، ولی روزی مجبور می شود این واکسن را روی کودکی که توسط یک سگ هار گاز گرفته شده امتحان کند و چند هفته او را در خانه ای خود نگهداری می کند و… .
«پاستور» روز سه شنبه 10 مرداد  به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

فیلم سینمایی «بزرگ‌ترین نبرد محمدعلی» به کارگردانی استفن فریزر، چهارشنبه 11مرداد از شبکه چهار روی آنتن می رود..
داستان این فیلم با بازی دنی گلاور و کریستوفر پلامر به بزرگ‌ترین مسابقه محمدعلی کلی، قهرمان بوکس جهان اختصاص دارد، اما رقیب او در این مبارزه نه یک حریف قدرتمند ورزشی که دولت آمریکا است.قصه فیلم درباره سیاست‌ها و مسائلی است که در زمان جنگ ویتنام در دهه 70 میلادی به وجود می آید. محمدعلی در آن زمان حاضر نشد به عنوان سرباز راهی جبهه‌های جنگ ویتنام شود و این موضوع سیاسی مشکلات بی شماری برای او ایجاد کرد.
جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه چهار به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما تهیه و آماده پخش می شود و در ایام تابستان شنبه تا پنجشنبه ساعت 10:30 پخش و ساعت 1:30 بامداد بازپخش می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید