بیانیه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در محکومیت پرتاب موشک فضایی ایران

    کد خبر :64701

وزارت خارجه آمریکا بار دیگر با مطرح کردن این ادعا که آزمایش موشکی اخیر ایران نقض قطعنامه سازمان ملل است، اعلام کرد انگلیس، فرانسه و آلمان آن را محکوم می‌کنند.

وزارت خارجه آمریکا در توییتی، آزمایش موشکی ایران را متناقض با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل دانست.

در توئیت وزارت خارجه آمریکا در این‌باره آمده است: آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان پرتاب موشک فضایی ایران را محکوم می‌کنند؛ این فعالیت با قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در تناقض است.

آمریکا: انگلیس، فرانسه و آلمان آزمایش موشکی ایران را محکوم کردند

در این بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا که در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شده، نیز آمده است: ایران با شلیک موشک ماهواره بر سیمرغ در روز بیست و هفتم ژوئیه، بار دیگر نشان داد که فعالیت‌هایش با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد ناسازگار است. ما این اقدام را محکوم می‌کنیم.

این وزارت خانه مدعی شد: این قطعنامه از ایران می‌خواهد از انجام دادن هرگونه فعالیتی خودداری کند که مرتبط با موشک‌های بالستیکی است که با قابلیت حمل تسلیحات هسته‌ای طراحی شده‌اند و از فن‌آوری‌هایی استفاده می‌کنند که به شدت با فن‌آوری‌های تولید موشک‌های بالستیک مرتبط هستند به ویژه با فن‌آوری‌های موشک‌های بالستیک قاره پیما. این اقدام در پی شلیک‌های موشکی به سوریه در روز هجدهم ژوئن و آزمایش یک موشک بالستیک میان برد در روز چهارم ماه ژوئیه، انجام شد.

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه بیانیه خود با مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس علیه کشورمان آورده است: برنامه ایران برای توسعه موشک‌های بالستیک با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد ناسازگار است و تأثیری بی‌ثبات‌کننده در منطقه دارد. ما از ایران می‌خواهیم از شلیک هر گونه موشک بالستیک دیگر و فعالیت‌های مرتبط با آن خودداری کند. ما در حال نوشتن نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد در ارتباط با نگرانی‌هایمان هستیم. دولت‌های فرانسه، آلمان و انگلیس در حال بحث و تبادل نظر دو جانبه با ایران و مطرح کردن نگرانی‌های خود با این کشور هستند.

شب گذشته نیز به دنبال آزمایش موفقیت‌آمیز موشک ماهواره بر سیمرغ، وزارت خزانه‌داری آمریکا در واکنش به این اقدام تحریم‌های جدید مرتبط با موشک‌های بالستیک را علیه ایران اعمال کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید