“قطع برق” از امروز کلید می‎خورد

    کد خبر :64611

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از احتمال قطعی برق در این استان طی امروز و فردا با توجه به افزایش دمای هوا خبر داد و از مشترکان خواست تا صرفه‌جویی کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قاسم شهابی گفت: هواشناسی برای این 2 روز افزایش دما تا حدود 40 درجه سانتی‌گراد بالای صفر را در بعضی مناطق استان پیش‌بینی کرده که به‌معنای افزایش میزان مصرف برق است.
وی افزود: پیش‌بینی ما این است که با افزایش مصرف به‌ویژه در ساعات اوج بار، شاهد قطعی برق در برخی مناطق باشیم و بر این اساس هم تدابیری اندیشیده شده است.
شهابی مدیریت مصرف توسط مشترکان را بهترین و کاراترین تدبیر دانست و گفت: انتظار می‌رود میزان مصرف برق امروز حدود 10 درصد نسبت به مدت مشابه سالانه افزایش یابد و به بیشتر از یک‌هزار و 800 مگاوات برسد. ظرفیت تولید برق در مازندران بر اساس گزارش‌های رسمی حدود یک‌هزار و 800 مگاوات است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مازندران با اعلام این‌که تدابیری برای کاستن از میزان مصرف برق در استان در اوج گرما اندیشیده شده، گفت: یکی از تدابیر این است که برای فردا با دستگاههای اجرایی و سازمان‌ها و نهادهای دارای ژنراتور برق هماهنگ شده است تا در اوج مصرف از این ژنراتورها استفاده کنند تا بار مصرفی کاهش یابد.
وی افزود: همچنین از طریق هماهنگی با استانداری مازندران، ساعات کار ادارات نیز تغییر کرده است تا در زمان اوج مصرف اداراتی که خدمات‌رسانی ضروری ندارند، تعطیل شوند.
مدیریت بحران استانداری مازندران ساعت کار ادارات استان را برای شنبه هفتم و یکشنبه هشتم مرداد به ساعت 6 و 30 دقیقه تا 13 و 30 دقیقه تغییر داده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه اوج مصرف بین ساعت 13 تا 14 امروز مشخص می‌شود، گفت: با توجه به شرایط مصرف و بسته به توان خطوط انتقال نیرو، امکان قطعی‌های موقتی و نقطه‌ای برای کاهش فشار خطوط وجود دارد.

اظهارات مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در حالی است که دیروز مدیرعامل شرکت توانیر با درخواست از مشترکان برای مدیریت مصرف برق، به مردم اطمینان داد: برنامه‌ای برای اعمال خاموشی نداریم.

آرش کردی تأکید کرد: مجموعه صنعت برق تمام توان خود را برای تأمین برق مشترکان به کار گرفته و با توجه به برنامه‌های از پیش تعیین‌شده، هیچ برنامه‌ای برای اعمال خاموشی ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید