طرح لغو «اوباما کِر» در سنا ناکام ماند

    کد خبر :64564

طرح پیشنهادی برای لغو «اوباما کِر» با رأی منفی «جان مک کین» و دو سناتور دیگر جمهوریخواه مواجه شد و باوجود درخواست‌های کاخ سفید به تصویب مجلس سنای آمریکا نرسید.

به گزارش افکارنیوز، با عدم همراهی سناتور جان مک کین و دو جمهوری‌خواه دیگر، تصویب لایحه پیشنهادی برای لغو طرح درمانی «اوباما کِر» در سنای آمریکا ناکام ماند.

یکی از شعارهای انتخاباتی داخلی دونالد ترامپ، لغو طرح خدمات درمانی موسوم به «اوباما کِر» در آمریکا بوده و او از زمان آغاز به کار در کاخ سفید، درصدد اجرایی کردن این شعار بوده است.

در حالی که بیش از 6 ماه از ریاست جمهوری ترامپ می‌‌گذرد، امروز جمعه سنای آمریکا که اکثریت آن را جمهوریخواهان تشکیل می‌دهند، ضربه‌ای شدید به وجهه رئیس‌جمهور آمریکا زده است.

علی رغم فشارها و درخواست‌های کاخ سفید و شخص رئیس‌جمهور آمریکا از هم حزبی‌های جمهوریخواهش در سنا، طرح لغو «اوباما کِر» با رای منفی سه سناتور جمهوریخواه روبرو شد و ناکام ماند.

ساعتی قبل از رای‌گیری در خصوص این طرح، ترامپ با تشویق همحزبی‌هایش در توئیترش نوشته بود: «سناتورهای جمهوریخواه به پیش بروید. بعد از 7 سال(از آغاز اوباما کر) بیایید و به آمریکا یک خدمات درمانی شایسته بدهید».

با گذشت کمتر از سه ساعت از انتشار این توئیت، رای گیری در سنای آمریکا برای تصویب طرح لغو اوباما کر انجام شد و رای نیاورد.

این طرح با 51 رای مخالف و 49 رای موافق روبرو شد و تصویب نشد.

علاوه بر 48 عضو دموکرات، «جان مک کین»، «سوزان کالینز» و «لیزا مورکوفسکی» سه سناتور جمهوریخواه هم به آن رای منفی دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید