جدیدترین اخبار
۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۳ اجتماعی کد خبر :64463

پاسخ وزارت بهداشت به شکایات تعرفه‌ای

در پی دریافت برخی گزارش‌ها مبنی بر دشواری برقراری ارتباط با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت که برای رسیدگی به تخلفات تعرفه‌ای و درمانی ایجاد شده، مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: رسیدگی به شکایات مردم از طریق سه قسمت در این سامانه انجام می‌شود، اما اگر مردم در ارتباط با سامانه ۱۹۰ با مشکلی مواجه شدند و تصور کردند که از این سیستم پاسخی دریافت نمی‌کنند، حتما مراتب را به ادارات نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی یا وزارت بهداشت منتقل کنند.

دکتر سیدمحمدحسین میردهقان درباره نحوه رسیدگی به شکایات مربوط به تخلفات تعرفه‌ای، گفت: در سال ۹۳ ستاد نظارت بر تعرفه‌ها در تمام استان‌های کشور شکل گرفت و در تهران هم با حضور سه رییس دانشگاه علوم پزشکی این ستاد ایجاد شد و هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد.

وی با بیان اینکه هیچ موردی از تخلفات تعرفه‌ای وجود ندارد که مورد رسیدگی قرار نگیرد، افزود: بر این اساس ما در اسرع وقت به تخلفات تعرفه‌ای رسیدگی می‌کنیم و خوشبختانه نحوه رسیدگی به این تخلفات از سه بعد انضباطی، انتظامی و تعزیراتی پیش می‌روند و باید توجه کرد که در همه بیمارستان‌های عمومی، خصوصی، عمومی غیردولتی و حتی خیریه بحث نظارت بر تعرفه‌ها رصد می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت، درباره رسیدگی و پیگیری شکایات مردمی که به سامانه ۱۹۰ اعلام می‌شود، گفت: کسانی که در سامانه ۱۹۰ کار می‌کنند از خبره‌ترین کارشناسان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند.

میردهقان در پاسخ به برخی اظهارنظرها درباره دشواری ارتباط گرفتن با این سامانه یا عدم پاسخ‌دهی مناسب کارشناسان آن به مردم، ادامه داد: بعید می‌دانم که چنین چیزی باشد؛ چرا که ما در این ستاد چند قسمت برای دریافت اطلاعات و رسیدگی به شکایات داریم. بر این اساس یک قسمت فقط محل دریافت شکایات است، سپس در قسمت دوم کارشناسان ما خودشان با مردم تماس می‌گیرند و اطلاعات تکمیلی را دریافت می‌کنند و اکثر آنها نیروهای خبره دانشگاه‌ها، سوپروایزرها و سرپرستاران بیمارستان‌ها هستند و کاملا به فرآیند درمان واقفند. در قسمت سوم نیز شکایات مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در خارج از این سیستم هم کمیته‌ای طراحی شده تا هر روز عملکرد سامانه ۱۹۰ را در ۲۴ ساعت گذشته بررسی کند، افزود: در این کمیته با مردمی که با این سامانه تماس گرفته بودند ارتباط برقرار کرده و میزان رضایت‌مندی آنها را می‌پرسند و نحوه رسیدگی‌ها را بررسی می‌کنند. اما از مردم خواهش می‌کنم که اگر در ارتباط با سامانه ۱۹۰با مشکلی مواجه شدند و تصور کردند که از این سیستم پاسخی دریافت نمی‌کنند، حتما مراتب را به ادارات نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی یا وزارت بهداشت منتقل کنند و مطمئن باشند که پیگیری خواهد شد.

وی درباره پروسه زمانی بررسی پرونده‌ها و شکایات مردم از طریق سامانه ۱۹۰، گفت: پروسه زمانی بررسی هر پرونده، به نوع آن بستگی دارد. به عنوان مثال برخی پرونده‌ها باید فورا مورد رسیدگی قرار گیرند. البته مردم در جریان تمامی مراحل بررسی شکایات‌شان قرار می‌گیرند. بنابراین گزارشات و شکایات ثبت شده در سامانه، طبقه‌بندی می‌شوند و ممکن است به نتیجه رسیدن یک شکایت زمان‌ زیادی را بخواهد و قرار باشد که پرونده‌ها و مستنداتش را به سایر مراجع نظارتی از جمله دادسرای انتظامی نظام پزشکی ارجاع دهیم یا در برخی مواقع ممکن است شکایتی به کسب نظر مقام قضایی نیاز داشته باشد. بنابراین همه این موضوعات به جنس و نوع شکایت بستگی دارد و ممکن است متفاوت باشد.

میردهقان درباره آمار شکایات تعرفه‌ای نیز گفت: باید این مژده را بدهم که میزان شکایات تعرفه‌ای کاهش چشمگیری یافته است. ما در شروع دوره فکرمی‌کردیم که در تهران با توجه به وسعت جغرافیایی موجود و پراکندگی دانشگاه‌های علوم پزشکی نمی‌توانیم تخلفات تعرفه‌ای را کنترل کنیم، اما خوشبختانه امروز گزارشات خوبی از ستاد تعرفه‌ای استان تهران رسیده است و به نظر می‌رسد که وضعیت هم در تهران و هم در کشور مطلوب است.

ایسنا

وبگردی

روی خط خبر

  • یا چک شدن حساب بانکی یا انصراف از دریافت یارانه نقدی!
  • ۸ نفر و یک شرکت گری مارکت از رانت واردات هزار میلیارد سود کردند
  • محبوب‌ترین انرژی‌های پاک در سرمایه‌گذاری جهانی کدامند؟
  • افشاگری درباره پشت‌پرده بیت‌کوین
  • وزارت خارجه نسبت به تحولات عفرین واکنش نشان داد
  • دبیر شورای نگهبان: اغتشاشات اخیر ادامه فتنه‌ ۸۸ بود /برخی در لباس روحانیت گرفتار تشریفات هستند
  • رشیدپور و مدیری، بازیکنان تخریبی رسانه ملی!
  • خرازی با اسد دیدار کرد
  • تعطیلی دولت آمریکا یعنی چه؟
  • الجبیر: حمایت‌های مالی و تسلیحاتی ایران از أنصارالله متوقف شود!
  • وزارت امور خارجه به جای تهدید، پاسخ سوال منتقدان را بدهد
  • نرخ تورم به ۸.۲ درصد رسید
  • دردسرهای نظام ارزی مبهم برای تجار شناسنامه‌دار
  • تذکر کتبی ۲۰ نماینده به رئیس‌جمهور درباره انتقال آب دریای خزر
  • نامه مهناز افشار به معصومه ابتکار
  • گسترش یگان‌های نیروی دریایی ارتش تا مدار ۱۵ درجه برای نخستین بار
  • مشکل فنی دلیل قطع «کودک شو»
  • هیچ کس با شبکه‌های مجازی مخالف نیست/ دغدغه مردم بی‌بند و باری است
  • جمع آوری دستفروشان خیابان ولیعصر از امروز
  • دانش آموزان فعال “کلبه بازیافت مدارس” غرب تهران بن کتاب می‌گیرند
  • اجازه هیچ‌گونه تهدید از خاک کردستان علیه ایران را نخواهیم داد
  • دستمایه‌های امید درکشور بی‌شمار است
  • تحول در آموزش و پرورش نیازمند تغییر در ساختار مدیریت و تجهیزات است
  • سفیر چین در ایران: آماده بیشترین همکاری با خانواده‌های درگذشتگان سانچی هستیم
  • چرا قیمت دلار سر به فلک کشیده است؟
  • واکنش سیدعلی خمینی به اعتراضات اخیر: تمام مشکلات ما از دشمن بیرونی نیست
  • چهار شرکت دیگر هم مجوز پیش فروش خودرو را دریافت کردند؛ تعداد شرکت‌های مجاز به ۱۷ رسید
  • علم الهدی:مشهد را سیبل کرده اند / ندای اسلام از این شهر می آید
  • دادگاه عالی عراق درخواست پارلمان برای تغییر تاریخ انتخابات را رد کرد
  • ۱۸ هزار میلیارد تومان از بودجه‌های عمرانی پرداخت نشد