جدیدترین اخبار
۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۳ اجتماعی کد خبر :64463

پاسخ وزارت بهداشت به شکایات تعرفه‌ای

در پی دریافت برخی گزارش‌ها مبنی بر دشواری برقراری ارتباط با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت که برای رسیدگی به تخلفات تعرفه‌ای و درمانی ایجاد شده، مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: رسیدگی به شکایات مردم از طریق سه قسمت در این سامانه انجام می‌شود، اما اگر مردم در ارتباط با سامانه ۱۹۰ با مشکلی مواجه شدند و تصور کردند که از این سیستم پاسخی دریافت نمی‌کنند، حتما مراتب را به ادارات نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی یا وزارت بهداشت منتقل کنند.

دکتر سیدمحمدحسین میردهقان درباره نحوه رسیدگی به شکایات مربوط به تخلفات تعرفه‌ای، گفت: در سال ۹۳ ستاد نظارت بر تعرفه‌ها در تمام استان‌های کشور شکل گرفت و در تهران هم با حضور سه رییس دانشگاه علوم پزشکی این ستاد ایجاد شد و هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد.

وی با بیان اینکه هیچ موردی از تخلفات تعرفه‌ای وجود ندارد که مورد رسیدگی قرار نگیرد، افزود: بر این اساس ما در اسرع وقت به تخلفات تعرفه‌ای رسیدگی می‌کنیم و خوشبختانه نحوه رسیدگی به این تخلفات از سه بعد انضباطی، انتظامی و تعزیراتی پیش می‌روند و باید توجه کرد که در همه بیمارستان‌های عمومی، خصوصی، عمومی غیردولتی و حتی خیریه بحث نظارت بر تعرفه‌ها رصد می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت، درباره رسیدگی و پیگیری شکایات مردمی که به سامانه ۱۹۰ اعلام می‌شود، گفت: کسانی که در سامانه ۱۹۰ کار می‌کنند از خبره‌ترین کارشناسان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند.

میردهقان در پاسخ به برخی اظهارنظرها درباره دشواری ارتباط گرفتن با این سامانه یا عدم پاسخ‌دهی مناسب کارشناسان آن به مردم، ادامه داد: بعید می‌دانم که چنین چیزی باشد؛ چرا که ما در این ستاد چند قسمت برای دریافت اطلاعات و رسیدگی به شکایات داریم. بر این اساس یک قسمت فقط محل دریافت شکایات است، سپس در قسمت دوم کارشناسان ما خودشان با مردم تماس می‌گیرند و اطلاعات تکمیلی را دریافت می‌کنند و اکثر آنها نیروهای خبره دانشگاه‌ها، سوپروایزرها و سرپرستاران بیمارستان‌ها هستند و کاملا به فرآیند درمان واقفند. در قسمت سوم نیز شکایات مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در خارج از این سیستم هم کمیته‌ای طراحی شده تا هر روز عملکرد سامانه ۱۹۰ را در ۲۴ ساعت گذشته بررسی کند، افزود: در این کمیته با مردمی که با این سامانه تماس گرفته بودند ارتباط برقرار کرده و میزان رضایت‌مندی آنها را می‌پرسند و نحوه رسیدگی‌ها را بررسی می‌کنند. اما از مردم خواهش می‌کنم که اگر در ارتباط با سامانه ۱۹۰با مشکلی مواجه شدند و تصور کردند که از این سیستم پاسخی دریافت نمی‌کنند، حتما مراتب را به ادارات نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی یا وزارت بهداشت منتقل کنند و مطمئن باشند که پیگیری خواهد شد.

وی درباره پروسه زمانی بررسی پرونده‌ها و شکایات مردم از طریق سامانه ۱۹۰، گفت: پروسه زمانی بررسی هر پرونده، به نوع آن بستگی دارد. به عنوان مثال برخی پرونده‌ها باید فورا مورد رسیدگی قرار گیرند. البته مردم در جریان تمامی مراحل بررسی شکایات‌شان قرار می‌گیرند. بنابراین گزارشات و شکایات ثبت شده در سامانه، طبقه‌بندی می‌شوند و ممکن است به نتیجه رسیدن یک شکایت زمان‌ زیادی را بخواهد و قرار باشد که پرونده‌ها و مستنداتش را به سایر مراجع نظارتی از جمله دادسرای انتظامی نظام پزشکی ارجاع دهیم یا در برخی مواقع ممکن است شکایتی به کسب نظر مقام قضایی نیاز داشته باشد. بنابراین همه این موضوعات به جنس و نوع شکایت بستگی دارد و ممکن است متفاوت باشد.

میردهقان درباره آمار شکایات تعرفه‌ای نیز گفت: باید این مژده را بدهم که میزان شکایات تعرفه‌ای کاهش چشمگیری یافته است. ما در شروع دوره فکرمی‌کردیم که در تهران با توجه به وسعت جغرافیایی موجود و پراکندگی دانشگاه‌های علوم پزشکی نمی‌توانیم تخلفات تعرفه‌ای را کنترل کنیم، اما خوشبختانه امروز گزارشات خوبی از ستاد تعرفه‌ای استان تهران رسیده است و به نظر می‌رسد که وضعیت هم در تهران و هم در کشور مطلوب است.

ایسنا

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • چرا حریری بازگشت؟
  • در خواست از تونس برای میانجی‌گری میان تهران ـ‌ ریاض تکذیب شد
  • سعد الحریری در جمع هوادارانش: کنار شما باقی خواهم ماند /«لبنان» اولویت نخست است
  • تعطیلی روز دوشنبه هفته آینده پابرجاست
  • دارو گران شد
  • تعداد کشته‌ های زلزله تهران یک رکورد خواهد بود
  • امدادرسانی به ۲۲ خودرو گرفتار در برف و کولاک
  • پیام رئیس کمیته امداد به مناسبت شکست نهایی داعش
  • بیش از ۳۱۰۰ خانواده مسیحی، ارمنی و آشوری تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • مهار آتش سوزی ساختمان ۳ طبقه در خیابان ستارخان
  • دیدار نماینده معاون اول رئیس جمهور با بازیگر محبوب
  • خواننده و بازیگر مشهور آمریکایی درگذشت
  • اعتراض پولاد کیمیایی به نحوه اکران «قاتل اهلی»
  • تولد ۹۴ سالگی بازیگر محبوب و دوست داشتنی
  • پاداش یک میلیون پوندی برای بُریدن سر بازیگر بالیوود/تصاویر
  • ۲ ربات، مهمان جشن تولد یک سالگی برنامه‌ای تلویزیونی
  • طنین آوای خواننده سنتی در تالار وزارت کشور
  • حضور خانم بازیگر پرحاشیه در تلویزیون
  • فراخوان چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم
  • آمادگی ثبت احوال برای تجمیع کارت‌های هوشمند/زمان تجمیع کارت‌ها به وزرا و دستگاه‌ها بستگی دارد
  • اجرای طرح گشت پلیس موتورسوار زن در هند
  • توضیحات شهرداری منطقه ۱۲ در مورد تخریب بنای ناایمن در میدان قیام
  • حریم گسل‌های شهر تهران مشخص شد
  • پروژه میلیاردی متروی لندن؛ بزرگترین پروژه زیرساختی اروپا
  • سخنان مطهری درباره حصر دردسرساز شد
  • شهردار فردا به تلویزیون می‌رود
  • محافظین ترامپ رسوایی به بار آوردند
  • مصطفی کواکبیان: چطور الآن آزادی‌خواهی احمدی‌نژاد گل کرده است؟!
  • تکذیب صغرسنی داشتن بیرانوند و بازی با شناسنامه برادر کوچکتر
  • منع ساخت‌وساز در حریم گسل‌های تهران قانونی شد