جدیدترین اخبار
۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۳ اجتماعی کد خبر :64463

پاسخ وزارت بهداشت به شکایات تعرفه‌ای

در پی دریافت برخی گزارش‌ها مبنی بر دشواری برقراری ارتباط با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت که برای رسیدگی به تخلفات تعرفه‌ای و درمانی ایجاد شده، مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: رسیدگی به شکایات مردم از طریق سه قسمت در این سامانه انجام می‌شود، اما اگر مردم در ارتباط با سامانه ۱۹۰ با مشکلی مواجه شدند و تصور کردند که از این سیستم پاسخی دریافت نمی‌کنند، حتما مراتب را به ادارات نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی یا وزارت بهداشت منتقل کنند.

دکتر سیدمحمدحسین میردهقان درباره نحوه رسیدگی به شکایات مربوط به تخلفات تعرفه‌ای، گفت: در سال ۹۳ ستاد نظارت بر تعرفه‌ها در تمام استان‌های کشور شکل گرفت و در تهران هم با حضور سه رییس دانشگاه علوم پزشکی این ستاد ایجاد شد و هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد.

وی با بیان اینکه هیچ موردی از تخلفات تعرفه‌ای وجود ندارد که مورد رسیدگی قرار نگیرد، افزود: بر این اساس ما در اسرع وقت به تخلفات تعرفه‌ای رسیدگی می‌کنیم و خوشبختانه نحوه رسیدگی به این تخلفات از سه بعد انضباطی، انتظامی و تعزیراتی پیش می‌روند و باید توجه کرد که در همه بیمارستان‌های عمومی، خصوصی، عمومی غیردولتی و حتی خیریه بحث نظارت بر تعرفه‌ها رصد می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت، درباره رسیدگی و پیگیری شکایات مردمی که به سامانه ۱۹۰ اعلام می‌شود، گفت: کسانی که در سامانه ۱۹۰ کار می‌کنند از خبره‌ترین کارشناسان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند.

میردهقان در پاسخ به برخی اظهارنظرها درباره دشواری ارتباط گرفتن با این سامانه یا عدم پاسخ‌دهی مناسب کارشناسان آن به مردم، ادامه داد: بعید می‌دانم که چنین چیزی باشد؛ چرا که ما در این ستاد چند قسمت برای دریافت اطلاعات و رسیدگی به شکایات داریم. بر این اساس یک قسمت فقط محل دریافت شکایات است، سپس در قسمت دوم کارشناسان ما خودشان با مردم تماس می‌گیرند و اطلاعات تکمیلی را دریافت می‌کنند و اکثر آنها نیروهای خبره دانشگاه‌ها، سوپروایزرها و سرپرستاران بیمارستان‌ها هستند و کاملا به فرآیند درمان واقفند. در قسمت سوم نیز شکایات مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در خارج از این سیستم هم کمیته‌ای طراحی شده تا هر روز عملکرد سامانه ۱۹۰ را در ۲۴ ساعت گذشته بررسی کند، افزود: در این کمیته با مردمی که با این سامانه تماس گرفته بودند ارتباط برقرار کرده و میزان رضایت‌مندی آنها را می‌پرسند و نحوه رسیدگی‌ها را بررسی می‌کنند. اما از مردم خواهش می‌کنم که اگر در ارتباط با سامانه ۱۹۰با مشکلی مواجه شدند و تصور کردند که از این سیستم پاسخی دریافت نمی‌کنند، حتما مراتب را به ادارات نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی یا وزارت بهداشت منتقل کنند و مطمئن باشند که پیگیری خواهد شد.

وی درباره پروسه زمانی بررسی پرونده‌ها و شکایات مردم از طریق سامانه ۱۹۰، گفت: پروسه زمانی بررسی هر پرونده، به نوع آن بستگی دارد. به عنوان مثال برخی پرونده‌ها باید فورا مورد رسیدگی قرار گیرند. البته مردم در جریان تمامی مراحل بررسی شکایات‌شان قرار می‌گیرند. بنابراین گزارشات و شکایات ثبت شده در سامانه، طبقه‌بندی می‌شوند و ممکن است به نتیجه رسیدن یک شکایت زمان‌ زیادی را بخواهد و قرار باشد که پرونده‌ها و مستنداتش را به سایر مراجع نظارتی از جمله دادسرای انتظامی نظام پزشکی ارجاع دهیم یا در برخی مواقع ممکن است شکایتی به کسب نظر مقام قضایی نیاز داشته باشد. بنابراین همه این موضوعات به جنس و نوع شکایت بستگی دارد و ممکن است متفاوت باشد.

میردهقان درباره آمار شکایات تعرفه‌ای نیز گفت: باید این مژده را بدهم که میزان شکایات تعرفه‌ای کاهش چشمگیری یافته است. ما در شروع دوره فکرمی‌کردیم که در تهران با توجه به وسعت جغرافیایی موجود و پراکندگی دانشگاه‌های علوم پزشکی نمی‌توانیم تخلفات تعرفه‌ای را کنترل کنیم، اما خوشبختانه امروز گزارشات خوبی از ستاد تعرفه‌ای استان تهران رسیده است و به نظر می‌رسد که وضعیت هم در تهران و هم در کشور مطلوب است.

ایسنا

روی خط خبر

  • خودروسازان پاسخگوی خواسته های مردم باشند
  • شرکت های ناشناس واردکننده خودرو چقدر ارز دولتی گرفتند؟
  • وزارت امور خارجه پاسخگو باشد: پروین فرشچی انتخاب «ظریفی» نیست!
  • تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان داد که «بن بست» نداریم
  • افزایش جریمه پارک غیرمجاز در محل توقف معلولان
  • خنده‌های احمدی‌نژاد در جلسه مجمع تشخیص
  • حمله به پاسگاه مرزی سپاه در مریوان؛ ۱۰ نفر شهید شدند
  • اقدام تاسفباری که در پشت پرده مجلس در جریان است؛ معاونان پارلمانی با «کیسه امتیازات» در مجلس، برای «استثنا کردن رؤسا از طرح منع به کارگیری بازنشستگان»
  • کیسینجر: دنیا در شرایط بسیار خطرناکی است/ ترامپ می‌تواند نشان‌دهنده پایان یک دوران باشد
  • پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان سود انواع اوراق
  • سود اوراق قرضه با سخنان ترامپ بالا رفت
  • دیوار کوتاه مردم / وقتی بانکها زورشان به وام‌گیرندگان خُرد می‌رسد
  • مذاکره کننده ارشد اروپا درباره طرح برگزیتی «می» ابراز تردید کرد
  • اریتره هم برای سفارت خود در اتیوپی سفیر معرفی کرد
  • پخش برنامه «حالا خورشید» با حضور احسان علیخانی، عقب افتاد
  • پیگیری روزانه وضعیت دریاچه ارومیه از مهمترین خواسته‌های رئیس جمهوری است
  • توزیع کارت بلیت خبرنگاری از سر گرفته شد
  • «قانون تسهیل ازدواج»، قانونی که اجرایی نشد
  • تغییر تیم اقتصادی دولت در ۲ هفته آینده جدی است
  • ابوالفضل میرعلی، متهم اصلی پرونده ثامن‌الحجج: از سال ۹۳ ورق برگشت
  • رویکردی طنز به داروها و مکمل های لاغری در رادیوصبا
  • سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد باز می گردد
  • اعطای ارز مسافرتی متوقف شد
  • کار عجیب خواننده مشهور پاپ/ترجیح می دهم بدترین خواننده ایران باشم!
  • دستگیری ۳۶ قاچاقچی انسان در لس آنجلس
  • پنتاگون از دعوت پوتین به کاخ سفید استقبال کرد
  • وزارت خارجه آلمان به شهروندان خود هشدار داد
  • پشت پرده احداث پایگاه نظامی ناتو در عراق
  • ژوله: باور ندارم که بازیگر و سلبریتی شدم
  • کشف بیش از ۲۶۵ تن انواع موادمخدر و روان‌گردان در کشور/۸۰ درصد کشفیات تریاک هستند