افزایش وزن، قدرت باروری را کاهش می دهد

    کد خبر :64155

دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: اضافه وزن روی ترشحات هورمونی بدن و تخمدان‌ها اثر منفی دارد و باعث کاهش قدرت باروری می‌شود. بسیاری از افراد توانسته‌اند با کاهش وزن اصولی، قدرت باروری خود را به دست آورند.

محمد هاشمی دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان، گفت: نیمی از جمعیت کشور مبتلا به اضافه وزن هستند و شیوع چاقی در زنان بیش از مردان است.

وی افزود: 75 درصد جمعیت بالای 20 سال شهر تهران دچار اضافه وزن هستند یعنی 3 نفر از هر 4 بالغ تهرانی مبتلا به چاقی هستند. متأسفانه این آمار در کودکان نیز بالاست و 10 تا 15 درصد کودکان کشور چاق هستند.

هاشمی، گفت: از علل چاقی می‌توان به وراثت (ژنتیک) و عوامل محیطی اشاره کرد.عوامل محیطی یعنی شیوه زندگی افراد (الگوی خورد و خوراک و فعالیت بدنی ) در بالا رفتن وزن موثر است.

دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران، گفت: ؛ با توجه به تغییر شیوه زندگی در جهان، شاهد افزایش چاقی هستیم. هم اکنون دسترسی به مواد غذایی افزایش یافته و مصرف غذاهای چرب به الگوی غذایی تبدیل شده است. همچنین کاهش فعالیت بدنی نیز از عواملی است که در بروز چاقی مؤثر است.

هاشمی، گفت: مطالعات نشان داده که اضافه وزن روی ترشحات هورمونی بدن و تخمدان‌ها اثر منفی دارد و باعث کاهش باروری می‌شود. بسیاری از افراد توانسته‌اند با کاهش وزن اصولی، قدرت باروری خود را به دست آورند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید