شبکه بهداشت؛ نمونه موفقی از حضور کنشگران محلی داوطلب آموزش دیده است

    کد خبر :64090

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر در دیدار با رؤسای صلیب سرخ کشورهای اکوادور، لسوتو و بنین از آمادگی جمعیت هلال احمر ایران برای ارتقاء سطح آموزشی داوطلبان و امدادگران آن کشورها خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدحمید جمال الدینی در این دیدارها از نظام شبکه ای بهداشت جمعیت هلال احمر ایران که نمونه موفقی است از حضور کنشگران محلی داوطلب آموزش دیده در چارچوب ساختاری پایدار برای الگوبرداری دیگر کشورها یاد کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در زمینه های حمایت های آموزشی، پژوهشی با توجه به دانش و تجربیات هلال احمر ایران، اظهار داشت: با ایجاد چنین شبکه ای می توان به رشد ارتقاء شاخص های بهداشتی و سلامتی در آن کشور با استفاده از نیروهای داوطلب محلی کمک کرد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر همچنین در پاسخ به نحوه اجرای این الگو، ابراز داشت: با استفاده از این الگو و بومی سازی آن و سپس ورود خیرین، بنگاه های اقتصادی، کشورهای دیگر، با نگاه مسئولیت اجتماعی و حمایت آنان در یک شبکه کاری و بر اساس یک پلت فرم طراحی شده، این نظام شبکه ای می تواند نتایج اثربخشی را به دنبال داشته باشد.

وی ایفای نقش مدافعه گری ایران برای توسعه زیرساخت کشورهایی همچون اکودور، لسوتو و بنین و تشویق حضور کشورهای دیگر و بنگاه ‌های اقتصادی و همچنین نقش مؤثر و متقابل آن کشور در مدافعه گری از هلال احمر ایران در جامعه جهانی را مهم دانست.

جمال الدینی همچنین لزوم حمایت کشورهای دیگر از جمعیت هلال احمر ایران برای تثبیت تدوین و اجرایی ساختن دستورالعمل جایزه های بین المللی در راستای فعالیت های بشردوستانه را یکی دیگر از موارد مشترک همکاری بین ایران و دیگر کشورها اعلام کرد.

وی ضمن معرفی الگوهای دیگری برای همکاری مشترک، به توانایی این معاونت برای برگزاری دوره های آموزش مجازی از راه دور برای امدادگران و داوطلبان آن کشورها و همچنین در اختیار قراردادن تجربیات موفق خود در طراحی اپلیکیشن های آموزشی، وب سایت و… در حوزه فضای مجازی اشاره نمود.

رئیس صلیب سرخ اکوادور ضمن تشکر از ارائه مدل فعالیت پژوهشی در جمعیت هلال احمر ایران خاطرنشان کرد: ما معتقدیم باید شعاری حتی انتزاعی مبنی بر اینکه همه باید دنبال صلح باشند، ایجاد و از آموزش همواره حمایت و پشتیبانی شود.

رئیس صلیب سرخ لسوتو با ذکر چالش های موجود در آن کشور تمایل خود را جهت استفاده از تجربیات هلال احمر ایران در زمینه آموزش همگانی ابراز نمود و همچنین گستردگی فعالیت جمعیت هلال احمر ایران را به اندازه یک دولت مستقل دانست و ابراز امیدواری کرد با استفاده از تجربیات کشورهای موفقی همچون ایران در پیشبرد هدفهای کلان جمعیت ملی خود و توانمندسازی نیروهای داوطلب و امدادگر گام های بزرگی بردارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ ماتیاس آوها آگولیگان رئیس صلیب سرخ کشور بنین، علاقه مندی خود را برای همکاری های بیشتر در زمینه های آموزشی پژوهشی و فناوری، با توجه به ظرفیت های جمعیت هلال احمر پس از انعقاد یادداشت تفاهمی به همین منظور اعلام داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید