15 مرداد آخرین مهلت برای دریافت برگه حمایت تحصیلی کودکان لازم‌التعلیم افغان

    کد خبر :64055

ثبت نام از فرزندان لازم‌التعلیم افغان در مقاطع مختلف تحصیلی ساکن درکشور از 18 تیر ماه شروع شده است و سرپرستان خانوار تا 15 مرداد می‌توانند برای دریافت برگه حمایت تحصیلی به همراه فرزندان لازم التعلیم خود به یکی از دفاتر کفالت و اقامت اتباع خارجی در استان یا شهرستان محل سکونت مراجعه و نسبت به اخذ برگه حمایت تحصیلی اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، بر اساس دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده به منظور پوشش کامل تحصیلی افراد لازم‌التعلیم فاقد مدارک هویتی لازم که از نظر سنی امکان تحصیل در نظام آموزش رسمی کشور را دارند، به استناد مصوبه هیئت وزیران و نامه معاون اول رئیس جمهور در تاریخ دوم اسفند ماه 1395 ثبت نام با ارائه کارت حمایت تحصیلی صادر شده از سوی وزارت کشور(فرمانداری‌ها) انجام می‌شود.

بر همین اساس ثبت نام از فرزندان لازم‌التعلیم افغانستانی در مقاطع مختلف تحصیلی ساکن درکشور از 18 تیر ماه شروع شده است و بر اساس اطلاعیه وزارت کشور، سرپرست خانوار برای دریافت برگه حمایت تحصیلی به همراه فرزند لازم التعلیم خود به یکی از دفاتر کفالت و اقامت اتباع خارجی در استان یا شهرستان محل سکونت مراجعه و نسبت به اخذ برگه حمایت تحصیلی اقدام می کنند.

گروه اول دانش آموزانی هستند که در سنوات گذشته برگه حمایت تحصیلی دریافت کرده‌اند. این افراد تا 15 مردادماه مهلت دارند که به دفتر کفالت و اقامت اتباع خارجی که در سال گذشته مراجعه کرده‌اند رفته و نسبت به تجدید برگه حمایت تحصیلی خود اقدام کنند.

گروه دوم کسانی هستند که در طرح ساماندهی و سرشماری غیر مجازین شرکت کرده و رسید مربوطه را در دست دارند. این گروه نیز تا 15 مرداد می توانند به دفتر کفالت و اقامت اتباع خارجی که پرونده دارند مراجعه و معرفی نامه سنجش سلامت اخذ و پس از انجام آزمایشات مربوطه سلامت و با ارائه برگه آزمایش نسبت به دریافت برگه حمایت تحصیلی اقدام کنند.

گروه سوم هم کسانی هستند که هیچ گونه مدرک اقامتی در اختیار ندارند. این گروه تا تاریخ 31 تیرماه فرصت داشتند جهت ثبت نام فرزندان لازم التعلیم خود به دفاتر کفالت و اقامت اتباع خارجی مراجعه کنند که اکنون این مهلت به پایان رسیده است.

طبق اعلام حسینی معاون سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در حال حاضر بیش از 400 هزار دانش آموز اتباع خارجی در 25 هزار و 490 مدرسه کشور تحصیل می کنند و اغلب دانش آموزان اتباع افغانستان که شمار آنها به بیش از 350 هزار نفر می رسد، در نقاطی مانند جنوب شهر تهران و شهرستان ‌های استان تهران، خراسان رضوی و جنوبی، ‌کرمان و سیستان و بلوچستان تحصیل می‌کنند. ثبت نام از همه دانش آموزان در مدارس در تابستان همچنان ادامه دارد و پیش بینی می کنیم امسال آمار ثبت نام های اتباع خارجی نسبت به سال گذشته حدود 30 تا 40 هزار نفر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که تلاش کردیم امسال حل شود هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان اتباع در کلاس نهم بود، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده اکنون محدودیت‌هایی که قبلا اعمال می‌شد برداشته شده است و امسال دانش آموزان اتباع می‌توانند همانند سایر دانش آموزان انتخاب رشته کرده و وارد دوره متوسطه دوم شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید