84 درصد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی شده است

    کد خبر :64051

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: متاسفانه فرهنگ ایثار را تنها در کلکسیون دفاع مقدس محصور کرده و با حساست از آن نگهداری می‌کنیم در حالی که این فرهنگ باید در جامعه و در همه ابعاد زندگی نمایان باشد.

به گزارش ایسنا،غلامرضا یاوند عباسی، شامگاه چهارشنبه(4 مرداد) در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کردستان، اظهار کرد: 20 درصد از اعتبارات فرهنگی دستگاه‌هایی که اعتبارات فرهنگی دارند، باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شود.

وی افزود: صرف این اعتبارات در این حوزه در برنامه پنجم و ششم نیز آمده است اما در واقع این میزان اعتبار برای انجام کار در این حوزه راهگشا نیست.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران بر نمادسازی از فرهنگ ایثار و شهادت تاکید و عنوان کرد: کردستان ظرفیت‌های زیادی برای نمادسازی دارد و با توجه به اینکه فتنه مذهبی و قومی در استان‌هایی نظیر کردستان همیشه وجود دارد، نمادسازی در این استان باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

وی بر اسطوره سازی نیز تاکید کرد و گفت: ایثارگران زیادی هستند که امروز در حاشیه هستند و مورد توجه قرار نمی‌گیرند و باید آنها را به اسطوره تبدیل کرد و از این شخصیت‌ها اسطوره ساخت.

عباسی با تاکید بر لزوم تجلیل از خانواده‌های ایثارگران و شهدا، آنها را افرادی مظلوم دانست که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: می‌توان برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و تکریم ایثارگران طرحی با عنوان “هر اسطوره، یک کتاب” اجرا کرد و یا با ضبط خاطرات آنها، زندگینامه و خاطرات آنها را به فیلمنامه تبدیل کنیم.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران عنوان کرد: باید سازمان‌های مردم نهاد را نیز در این مسئله درگیر کرد و با حمایت از آنها به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمک کرد.

وی با تاکید بر این مسئله که باید بستر مطالبه‌گری در حوزه ایثار و شهادت فراهم شود، گفت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید بین مصادیق دفاع مقدس و ایثار پیوند ایجاد کند و برای ترویج فرهنگ ایثار در خانواده‌ها تلاش کند.

عباسی خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگ ایثار را تنها در کلکسیون دفاع مقدس محصور کرده و با حساست از آن نگهداری می‌کنیم در حالی که این فرهنگ باید در جامعه و در همه ابعاد زندگی نمایان باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید