فعالیت 23 مجتمع‌ فرهنگی ورزشی ایثارگران در کشور

    کد خبر :64048

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در ۲۳ استان مجتمع‌های فرهنگی ورزشی ایجاد شده است و چند مجتمع نیزدر حال تکمیل هستند.

به گزارش ایسنا، با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید کشور، موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار لرستان افتتاح شد. در این مراسم که مهندس بازوند استاندار لرستان و جمعی از مسئولان نیز حضور داشتند، مراد روشنی، مدیرکل بنیاد شهید جانبازان و امور ایثارگران گفت: در حال حاصر این موسسه دارای ۲۲ نمایندگی در کشور است که هریک از این آنها در مرکز استان مستقر و به عنوان مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار مشغول ارائه خدمات به کل جامعه به خصوص ایثارگران است.

روشنی با بیان اینکه پروژه در کیلومتر ۵ جاده خرم‌آباد- الشتر جنب دهکده مقاومت ایثار حمزه سیدالشهدا احداث شده است، افزود: این مجتمع در سفر استانی سال ۹۳ هیات دولت یازدهم جز مصوبات سفر قرار گرفت که کل اعتبارات هزینه شده در آن از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی ، ملی و سایر منابع بنیاد شهید مرکز تا این مقطع زمانی حدود ۲۸۰ میلیارد ریال بوده است.

روشنی عنوان کرد: این مکان دارای حوزه ورزشی، توانبخشی و درمانی، فرهنگی، رفاهی آموزشی و اقامتی و هتلینگ است.

وی اضافه کرد: بخش اقامتی تنها بخشی است که نیمه تمام مانده که ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حجت‌الاسلام شهیدی در حاشیه افتتاح این مجتمع در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد شهید متولی کل ایثارگران در کشور است و ما معتقدیم که همه مدیون آنان هستیم.اگر امروز آرامش داشته و بین کشورهای منطقه امنیت داریم مدیون زحمات، رشادت و ایثارگری این عزیزان هستیم. باید برای این عزیزان در حد مقدور و توان خود خدمت کنیم. به خصوص برای جانبازانی که کمتر امکانات دارند و به لحاظ جسمانی مشکل دارند.

 

وی با اشاره به مجتمع فرهنگی لرستان گفت: این مجتمع در ۲۰ هزار مترمربع ساخته شده و حدود ۱۵ هزار متر مربع بنا ساخته شده است. هزینه‌ای که برای آن شده تا کنون ۲۴.۵ میلیارد تومان بوده است.

شهیدی یادآور شد: این مجتمع تنها به ایثارگران تعلق ندارد و سه روز در هفته در خدمت مردم عادی و عموم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید