تلویزیون برای سریال‌های طنز فکر اساسی کند

    کد خبر :64044

ایرج محمدی می‌گوید: مخاطبان ما در حال حاضر به شدت به پخش سریال‌های طنز نیازمندند و ما در بخش‌های اصلی کار که مربوط به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری است، کمبود و مشکل داریم.

این تهیه‌کننده در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه ایسنا درباره‌ی وضعیت سریال‌های طنز تلویزیون اظهار کرد: مخاطبان ما در حال حاضر به شدت به پخش سریال‌های طنز نیازمندند و ما در بخش‌های اصلی کار که مربوط به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری است، کمبود و مشکل داریم. از طرفی ذائقه‌ای که مردم دارند و انتظاراتی که بالا رفته است، ساخت سریال طنز را برای ما در تلویزیون مشکل کرده است. تلویزیون باید برای فیلمنامه و بازیگران در حوزه سریال‌های طنز فکر اساسی کند.

این تهیه‌کننده سپس با اعتقاد بر اینکه هر چه تعداد سریال‌های تلویزیون بالا باشد، یک حُسن است، یادآور شد: زمانی تعداد سریال‌های تلویزیون تک‌انگشتی و دست تلویزیون بسیار خالی بود؛ حالا که تعداد سریال‌ها بالا رفته است در مرحله‌ای هستیم که می‌توانیم به کیفیت بیاندیشیم و این کیفیتی اندیشیدن تنها رسالت تلویزیون نیست. ما باید خروجی‌های دانشکده‌های هنر را ببینیم و این یعنی بنیادی فکر کردن. اگر ما به تعداد محدودی کارگردانان مطرح و یا بازیگران مطرح بسنده کنیم نمی‌توانیم اتفاق جدیدی را خلق کنیم. باید این پرسش را مطرح کرد که جامعه هنری ما تا چه اندازه توانسته‌ است هنرمند پرورش دهد. تلویزیون کارش ساختن سریال است و ایجاد امکان برای ساخت سریال. کار تلویزیون پرورش دادن هنرمند نیست. جامعه هنری ما نیاز به پردازش سناریوی خوب دارد و بخش عمده‌ای از آن به هنرمندان و نویسندگان مطرح برمی‌گردد.

محمدی در پایان با اشاره به بازیگرانی که در مجموعه «من یک مستأجرم» نقش‌آفرینی کردند، گفت: ما در این سریال از خیلی از نیروهای تئاتری استفاده کردیم، بازیگرانی که توانستند موفق شوند و اتفاق خوبی در این سریال رقم خورد. در حال حاضر کمتر شاهد این اتفاق هستیم. کمتر شاهد پرورش نیروهای جوان هنرمند هستیم. ما حتی در بخش تئاتر هم کمبود هنرمند داریم.

تهیه‌کننده سریال «آرماندو» ضمن اعلام پایان ساخت این مجموعه تلویزیونی برای شبکه سه سیما شهرک غزالی را آخرین لوکیشن این مجموعه تلویزیونی که در آن سکانس‌های پایانی ضبط خواهد شد، عنوان کرد.

ایرج محمدی درباره روند ساخت مجموعه «آرماندو» توضیح داد: شهرک غزالی یکی از لوکیشن‌های اصلی مجموعه «آرماندو» است. این سریال چون به زندگی هنرورها می‌پردازد، بخش‌هایی از آن دارای ژانر رئالیسم جادویی است. به نوعی بخش‌هایی از کارمان فانتزی است و شیوه جدیدی در روایت طنز به کاراکترهای این مجموعه داشته‌ایم و به همین دلیل شهرک غزالی یکی از لوکیشن‌هایی است که در آن به هنرورها پرداخته‌ایم.

او با اشاره به شخصیت‌های اصلی مجموعه «آرماندو» که حمیدرضا آذرنگ و مرجانه گلچین ایفای آن را بر عهده دارند، اظهار کرد: شخصیت اصلی ما قصه آرمانی را تعریف می‌کنند که حمیدرضا آذرنگ و مرجانه گلچین آن را ایفا می‌کنند. این شخصیت‌ها زندگی خود را دارند و در ادامه ماجرایی، ماجرای زندگی هنرورها پیرنگ قصه «آرماندو» می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه این مجموعه ۲۶ قسمتی تا دو هفته دیگر ساخت خود را به اتمام می‌رساند، از این مجموعه به عنوان یکی از گزینه‌های پخش نوروز ۹۷ یاد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید