صفاری: در صورت نقض برجام به برجام پایبند نمی‌مانیم

    کد خبر :64037

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت ادامه بدعهدی‌های آمریکا و عدم پایبندی به برجام، ما هم دیگر به برجام پایبند نمی‌مانیم.

به گزارش ایسنا، مرتضی صفاری صبح امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایسنا مبنی بر اینکه ترامپ تهدید کرده که برجام را تایید نمی‌کنیم، اظهار کرد: در صورت عدم پایبندی آمریکا به برجام و یا نقض آن ایران هم دیگر به برجام پایبند نخواهد ماند.

وی افزود: در صورت خروج یک طرفه آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی ایران هم دیگر هیچ الزامی به رعایت مفاد و اجرای آن نخواهد داشت و قطعا اقدام متقابلی انجام می‌شود.

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس پیرامون وضع تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: اعمال تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه که از طرف آمریکا در حال وضع شدن است، بحث جدیدی نیست و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون آمریکایی‌ها همواره با ملت ایران دشمنی کرده و ایران را تحریم کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تحریم های آمریکا در سال‌های اخیر به خصوص در حوزه هسته‌ای به اوج خود رسیده بود و آنها سخت‌ترین تحریم‌ها را بر کشور تحمیل کردند ولی خود آنها هم فهمیدند که ملت ما در مقابله با تحریم ها هیچ هراسی ندارند.

صفاری خاطرنشان کرد: طبق برجام آمریکا دیگر نباید ایران را تحریم می‌کرد، ولی متاسفانه آمریکایی‌ها باز هم بدعهدی کرده و با مصوبه جدید کنگره و مجلس نمایندگان، در حال تحریم ایران هستند که قطعا پاسخی قاطع به این موضوع داده می شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که کمیته نظارت بر برجام باید نقض برجام را تایید کند تا اقدامات بعدی انجام شود، خاطرنشان کرد: این کمیته هنوز به این جمع بندی نرسیده است که برجام نقض شده و هر زمان به این جمع بندی رسید به این نقض پاسخ مناسبی می‌دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید