ربیعی: دولت 9 هزار میلیارد ریال یارانه برای رفاه مرزنشینان اختصاص داده است

    کد خبر :64030

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت یارانه 9 هزار میلیارد ریالی برای رفاه اجتماعی مرزنشینان اختصاص داده است که از این محل می توان هزینه سلامت کوله بران را تامین کرد.

به گزارش ایرنا علی ربیعی چهارشنبه شب در شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی افزود: دولت بخشی از بار کوله بران را به دوش می کشد و برای حل مشکلات آنان تلاش می کند.
وی ادامه داد: کوله بری، واقعیت معیشت مرزی را نشان می دهد و سالم ترین معیشت در بین مرزنشینان به شمار می رود.
ربیعی اظهارکرد: کوله بری باید با حفظ سلامت جسمانی مرزنشینان همراه باشد و استفاده از ایده چرخ دستی برای حمل بار توسط کوله بران نیاز به مطالعه دارد.
وی درباره بیمه کوله بران نیز گفت: پذیرش بیمه کوله بران در ابتدا کمی سخت به نظر می رسید اما با بررسی های کامل این طرح عملی شد و علاوه بر پیرانشهر، کوله بران سایر شهرهای مرزی نیز از این مزیت بهره مند شدند.
وی با تاکید بر اینکه طرح بیمه کوله بران مورد استقبال قرار گرفته است، ادامه داد: با استفاده از این طرح کوله بران بازنشسته می شوند و از بیمه سلامت نیز استفاده می کنند.
وزیر تعاون با استقبال از تشکیل صندوق تعاونی بازارچه و صندوق تعاونی کوله بران نیز اعلام کرد: این صندوق ها در صورت تشکیل از طریق اعطای تسهیلات کم بهره مورد حمایت قرار می گیرد.
ربیعی همچنین از رای بالای مردم پیرانشهر به دکتر روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری سخن گفت و افزود: مردم این شهرستان مرزی با علم به خدمات دولت یازدهم بار دیگر به دکتر روحانی رای دادند و بنده برای قدردانی و رفع مشکلات این مردم به پیرانشهر سفر کرده ام.
به گزارش ایرنا وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی برای افتتاح برخی واحدهای تولیدی، امضای سند توسعه اشتغال آذربایجان غربی و بازدید از واحدهای نمونه تولیدی در حوزه اقتصاد مقاومتی به این استان سفر کرده است.
کوله بری در آذربایجان غربی تا چندی پیش با خطرهای ناشی از تردد غیرمجاز و دشواری های طبیعت خشن کوهستان همراه بود؛ دشواری های مرگباری که با مصوبه شورای تامین این استان در دولت یازدهم به حمل روزی حلال در حاشیه امن مرزبانی تبدیل شد.
کوله بران امروز، مرزنشینان شناخته شده ای هستند که به واسطه سکونت در مناطق محروم مرزی و دریافت دفترچه کوله بری، این امتیاز دولت یازدهم را به درآمدی برای گذران زندگی در زمان های مشخص و معابر کوله بری تبدیل کرده اند.
آذربایجان غربی با داشتن 960 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای مهمی نظیر ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، ظرفیت های قابل توجهی در تجارت مرزی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید