راه اندازی سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک در گلستان

    کد خبر :64021

سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک (سیماک) و هویت بخشی مکانی (جی نَف) چهارشنبه شب با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست در استان گلستان راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا حسین مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در این آیین گفت که اجرای سیماک در راستای یکپارچه سازی مدیریت املاک بوده و در قالب آن افراد برای انجام امور اداری ملک خود به جای سازمان های متعدد فقط به یک محل مراجعه و پرونده الکترونیکی تشکیل می دهند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ سرعت عمل، کاهش رفت و آمد، پیشگیری از فساد و تخلفات اداری و زمین خواری را از مزایای این طرح اعلام کرد و گفت: طرح های جی نف (مدیریت نشانی مکان محور با هویت بخشی مکانی)، پست من (خدمات مسافر و بار) و پست لجستیک (تجارت الکترونیک) نیز در گلستان اجرایی می شود که هویت بخشی مکانی، کاهش زمان ارائه خدمات و هزینه ها و نیز شفافیت از مزایای آن است.
مهری در خصوص جی نف ‘ G-NAF ‘ یا هویت بخشی مکانی اظهار داشت که این بخش از طرح های ملی اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و در آن کد پستی و آدرس استاندارد تعیین و تاکنون در 71 شهر کشور از جمله گرگان و گنبدکاووس در استان گلستان اجرایی شده است.
به گفته وی؛ هوشمند سازی ابلاغیه ها، اطلاعیه ها و اخطاریه های ارگان هایی مانند بانک ها و شهرداری از دیگر طرح های اجرایی در استان است.
معاون اجرای پست استان گلستان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته سه استان سیماک را به عنوان پایلوت راه اندازی کردند و امسال در 13 استان اجرایی می شود که گلستان هشتمین استان است.
کریم شایسته روز پنجشنبه افزود: در صورت عملیاتی شدن این پروژه در استان که پروسه پنج ساله نیاز دارد و باید زیرساخت های اولیه آن فراهم شود، مردم جهت استعلام زمین و املاک خود به جای مراجعه به افزون بر20 دستگاه متولی؛ در دفاتر پیشخوان دولت، آی سی تی و ادارات پست پرونده الکترونیکی تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد که در این پیوند تمام استعلام ها به صورت الکترونیکی از سوی مرجع تشکیل دهنده پرونده انجام و نیازی به تردد مالک به ادارات مختلف نخواهد بود.
وی یادآور شد: برای اجرای کامل و صحیح این پروژه همه دستگاه ها باید اطلاعات لازم در حوزه های کاری و تخصصی خود را در این سیستم ثبت و ضبط نمایند تا متقاضی مشکلی در این یپوند نداشته باشد.
شایسته با اشاره به تاکید استاندار گلستان در آئین افتتاح کارگاه این پروژه مبنی بر تشکیل و راه اندازی سریع آن در استان در راستای تحقق استان مجازی، گفت: این کارگاه در سایت اداری استان با نصب 35 دستگاه رایانه راه اندازی شده و طبق برنامه ابتدا برای مدیران و معاونین رده اول و میانی دستگاه های متولی و در مراحل بعدی برای شهرداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران دوره های آموزشی برگزار خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید