تکالیف قانونی به رئیسان واحدهای دانشگاه آزاد تفویض می شود

    کد خبر :63990

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در رویکرد جدید مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی، تکالیف قانونی به رئیسان واحدهای استانی دانشگاه تفویض می شود.

صالح اسکندری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا با اشاره به تحولات ساختاری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در رویکرد جدید مدیریتی دانشگاه، نقش و جایگاه راهبردی و سیاستگذاری ستاد و سازمان مرکزی دانشگاه تقویت می شود و به رئیسان واحدها در حد اختیارات و تکالیف قانونی، تفویض اختیار صورت می پذیرد.
وی با اشاره به اجماع حاصل شده در کمیته انتخاب رئیسان دانشگاه های شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: همراهی وزیران عضو این کمیته با تغییرات مدیریتی دانشگاه ستودنی است و باید از اعضای این کمیته که نسبت به دانشگاه آزاد اهتمام جدی داشتند تشکر کرد.
اسکندری ادامه داد: رای قاطع به فرهاد رهبر توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مسیر تحولات مثبت در دانشگاه آزاد را هموارتر کرده و این تحولات به خصوص در کیفی سازی آموزشی، اقتصاد دانش بنیان، رویکردهای منطقه ای‌ دانشگاه آزاد اسلامی در غرب آسیا و شمال آفریقا، ایجاد شجاعت و جرات علمی در بین دانشجویان و استادان موثر است.
وی با اشاره به ضرورت تعامل بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم در خصوص رشته محل های دانشگاه آزاد اظهار امیدواری کرد وزارت علوم تا پایان ماموریتش در دولت یازدهم به این موضوع فیصله بدهد.
به گزارش ایرنا، اخیرا از سوی مسئولان وزارت علوم یک هزار و 400 رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی مورد تایید قرار گرفته و تایید نشدن تعدادی از کدرشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از سوی شورای گسترش آموزش عالی، موجب گلایه مسئولان دانشگاه آزاد از دست اندرکاران آموزش عالی و وزارت علوم شده است.
وزارت علوم حدود دو هفته قبل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از مجموع دو هزار و 780 رشته محل بازنگری شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد هزار و 541 مورد فقط برای «یکبار پذیرش» در سال تحصیلی 97-96 مورد تایید قرار گرفته است.
مسئولان دانشگاه آزاد در تلاشند بقیه رشته محل های کارشناسی ارشد این دانشگاه را نیز به تایید شورای گسترش برسانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید