معاون میراث فرهنگی: یارانه تسهیلات طرح های گردشگری پرداخت شد

    کد خبر :63986

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یارانه همه سرمایه گذارانی که تسهیلات بانکی خود را با معرفی این سازمان دریافت کرده اند و پروژه آنها به بهره برداری رسیده، پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، سعید شیرکوند شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی سرمایه گذاران و فعالان گردشگری استان فارس افزود: یکی از شرط های اخذ تسهیلات آن است که مالکیت سرمایه گذارها در زمین و موافقت اصولی محرز باشد و دریافت کنندگان تسهیلات هیچ گونه معوقه ای به سیستم بانکی نداشته باشند .
وی گفت: بر اساس تفاهم نامه بانک ها و صندوق توسعه ملی، علاوه بر تایید اهلیت سرمایه گذار، باید پیشرفت فیزیکی پروژه های مورد نظر به بالای 40 درصد برسد تا از مزایای طرح حمایت از سرمایه گذاران میراث فرهنگی برخوردار شوند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز در این نشست گفت: هم اینک 133 مهمانپذیر در استان فارس فعال است و بسیاری از این مهمانپذیرها قابلیت تبدیل به هتل های درجه یک و دو را دارند.
مصیب امیری افزود: با توجه به کمبود فضای اقامتی در چشم انداز توسعه استان، می طلبد روند دریافت تسهیلات تاسسیات گردشگری با توجه خاصی صورت گیرد.
** چهار هتل پنج ستاره بزودی در فارس به بهره برداری می رسد
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز در این نشست گفت: بزودی چهار هتل پنج ستاره در فارس به بهره برداری می رسند.
امین قاسمی افزود: هم اینک افزون بر 79 هتل و هتل آپارتمان با ظرفیت 15 هزار و 900 تخت در استان فارس فعال است.
وی اظهار کرد: درراستای توسعه زیر ساختهای گردشگری این استان، هشت هتل سه ستاره ، یک هتل دو ستاره ، سه هتل تک ستاره ، 9 سفره خانه سنتی ، 22 مجتمع گردشگری ، هشت مرکز سرگرمی و تفریحی و 25 مورد سایر تاسیسات گردشگری در دست ساخت است.
این مقام مسئول گفت: 86 منطقه نمونه گردشگری مصوب در فارس وجود دارد که چهار مورد از این مناطق نمونه دارای سرمایه گذار هستند.
** سمن ها در بهبود فضای کسب و کار صنعت گردشگری ایفای نقش کنند
معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در نشست هم اندیشی با نمایندگان سازمان های مردم نهاد (سمن) استان فارس و بانوان فعال در عرصه گردشگری گفت: انتظار است که سمن ها به عنوان ایده دهنده و موثر در بهبود فضای کسب و کار صنعت گردشگری نقش ایفا کنند.
شیرکوند افزود: دولت تدبیر و امید، معتقد به حمایت از سازمان های مردم نهاد است و این سازمان های مردمی می بایست با فرصت پیش آمده برای فعال ترشدن و فرهنگ سازی در ایجاد زیرساخت های تاسیسات گردشگری تلاش دوچندان کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز در این نشست با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگسازی در اعتلای فرهنگ گردشگری در جامعه گفت: این اداره کل تفاهم نامه ای با اداره کل آموزش و پرورش استان در این زمینه منعقد کرده است و کتاب هایی برای کودکان تا سن هشت سال با عنوان هایی مانند کودک و صنایع دستی، کودک و میراث فرهنگی و کودک و گردشگری منتشر کرده است.
امیری با اشاره به فعالیت 30 سازمان مردم نهاد فعال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس افزود: در 6 ماه گذشته، سه نشست با حضور اعضای فعال این سمن ها برگزار شده است.
وی بیان کرد: این اداره کل از هرگونه پیشنهاد و ایده در ایجاد اشتغال پایدار حوزه گردشگری استقبال می کند.
در این نشست، نمایندگان هفت سازمان مردم نهاد از انجمن فعال بانوان در صنایع دستی و گردشگری، مدیر انجمن میراث فرهنگی شهرستان مرودشت، نماینده انجمن باربد جهرم، دبیرکل انجمن دوستداران حافظ، مدیر انجمن سپید پارس و دبیرخانه فرهنگ جاودان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
آسان سازی روندی سرمایه گذاری، فراهم کردن زیرساخت های مناسب در گردشگری روستایی، رفع مشکلات مالی سازمان های مردم نهاد و ساماندهی آنها از جمله مطالب مطرح شده از سوی فعالان این تشکل ها بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید