مسلسلی با سرعت شلیک ۳۵۰ کیلومتر در ساعت

    کد خبر :63900

نسل جدیدی از تسلیحات هایپرسونیک ساخته شده است که دارای سرعت شلیک بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است.

به گزارش تسنیم،  “مسلسل الکترومغناطیسی” (EMRG) گلوله‌ها را با یک پالس بزرگ الکترومغناطیسی پرتاب می‌کند و این گلوله‌ها به حدی انرژی جنبشی با خود حمل می‌کنند که قادر خواهند بود اهدافشان را بدون نیاز به مواد منفجره زیاد تخریب کنند؛ گفته می‌شود این گلوله‌ها قادر به طی مسافت 185 کیلومتری خواهند بود.

بر اساس گزارش NEWATLAS چون مسلسل EMRG  نیازی به نیروی محرکه یا بارهای انفجاری(explosive charge) ندارد، کشتی‌های نیروی دریایی کشورها قادر خواهند بود گلوله‌های ارزان‌تر و بیشتری حمل کنند و نیازی به انبار مهمات عظیم جهت مقابله به مثل با اقدامات دشمن نخواهند داشت.

“گلوله پرسرعت” (HVP) مورد استفاده توسط مسلسل EMRG، نسل جدیدی از گلوله‌های هدایت‌شده و  و دارای کشش پایین است که با سیستم‌های تسلیحاتی دیگر هم سازگار بوده و می‌توان آن را برای سامانه‌‌‌های ضدهوایی و پشتیبانی زمینی و همچنین تسلیحات ضدکشتی به کار برد.

سیستم قدرت مورد نیاز برای این تفنگ به اندازه کافی کوچک است که می‌توان آن را در کشتی‌های جنگی کنونی و آتی به کار برد.

این مسلسل فناورانه جدید شلیک‌های آزمایشی خود را با موفقیت از سر گذرانده گرچه این شلیک‌ها با انرژی نسبتا پایینی انجام شده‌اند.

طبق این گزارش، میزان سرعت شلیک گلوله و پرتاب انرژی این تفنگ طی چند مرحله افزایش خواهد یافت و تا ماه سپتامبر به 20 مگاژول و تا سال 2018 به 32 مگاژول خواهد رسید.

لازم به ذکر است، یک مگاژول، معادل انرژی یک وسیله نقلیه یک تنی است که با سرعت 257 کیلومتر در ساعت در حال حرکت است.

چون این سلاح چندین بار در دقیقه شلیک می‌کند، توسعه‌دهندگان در حال کار بر روی لوله تفنگی هستند که عمر طولانی داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید