جدیدترین اخبار
۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۴ اقتصادی کد خبر :63770

سرنشینان این خودرو “سرعت‌گیر” را اصلاً حس نمی‎کنند

میزان کارایی این سامانه تا آنجاست که می تواند اثر گذشتن از روی یک سرعت گیر استاندارد را به شکل کامل خنثی کند، به شکلی که سرنشینان اثری از رد شدن از چنین ناهمواری واضحی را احساس نکنند.

به گزارش  تسنیم، سیستم تعلیق جادویی (Magic Body Control) برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ توسط کمپانی مرسدس بنز معرفی شد. این سیستم درحقیقت طراحی شد تا مکمل سیستم «ای‌بی‌سی» یا همان “Active Body Control” باشد. پیش از آن با استفاده از سیستم «ای‌بی‌سی»، هریک از چهارچرخ خودرو، بصورت جداگانه و مستقل نسبت به پستی و بلندیهای جاده، واکنش نشان می‌دادند؛ اما در سیستم جدید، این واکنش، پیشگیرانه و هوشمند شده است. متخصصان برای طراحی این سامانه بجای استفاده از رادار و دوربینهای لیزری، برای اسکن ناهمواریهای جاده یک دوربین اسکن سه‌بعدی پشت آینه تعبیه کردند که می‌تواند تا فاصله ۱۵ متری خودرو را با دقت خیلی خوب در حد ۳ میلیمتر اسکن کند. اطلاعات این دوربین با تلفیق با داده‌های کروز کنترل هوشمند (Adaptive Cruise Control) به ABC ارسال می‌شود تا با ارزیابی این اطلاعات، هریک از چهار چرخ خودرو قبل از رسیدن به مانع آماده شوند.

بهارات بالاسابرامانیان (Bharat Balasubramanian) یکی از مدیران مرکز تحقیقات و تکنولوژی دایملر در این زمینه گفت: «وقتی با سیستم مجیک بادی، برای اولین بار از روی یک مانع عبور کردیم، هیچ تکانی احساس نشد، طوری که انگار مانعی وجود نداشته است.»

استفان کیترینسکی (Stefan Cytrynski)، مدیر دیگر پروژه سیستم کنترل هوشمند بدنه مرسدس بنز در مورد این سیستم گفت: «ما می‌خواهیم پاسخگوی نیازهای افراد مختلف باشیم و طراحی این سیستم نیز، به همین دلیل صورت گرفته است. با استفاده از این سیستم، گویا سوار بر یک قالیچه پرنده شده‌ و به‌آرامی روی جاده حرکت می‌کنید.»

وی در خصوص عملکرد این سیستم اضافه کرد: «دوربین سه بعدی که پشت شیشه جلو قرار گرفته، تا ۱۵ متر جلوتر از خودرو را با دقت ۳ میلیمتر ارزیابی می‌کند و تصویری دقیق از سطح جاده بدست می‌آورد. واحد کنترل با قرار دادن این اطلاعات در کنار حالت رانندگی منتخب راننده، بهترین راهکار جهت برخورد با ناهمواریهای جاده را محاسبه می‌کند. سیستم تعلیق با استفاده از این اطلاعات، کمک فنرها را در کسری از ثانیه سخت‌تر یا نرمتر می‌کند، تنظیمات مجزایی برای هر چرخ ارائه می‌کند، و از طریق سیستم هیدرولیک میزان بار اعمال شده روی هر چرخ را افزایش یا کاهش می‌دهد؛ این امر، نقش بسزایی در کاهش تکان بدنه خودرو هنگام حرکت خواهد داشت. شایان ذکر است، از آنجا که اطلاعات مورد نیاز این سیستم با استفاده از یک دوربین جمع‌آوری می‌شود، تنها هنگام روز و در صورت وجود دید مناسب و البته تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌توان از سیستم کنترل هوشمند بدنه استفاده کرد.»

این نکته نیز قابل توجه است که این فناوری توسط تأمین‌کنندگان بنز ساخته نشده بلکه اختصاصاً خود مرسدس طی سه سال آن را طراحی کرده و  قصد ندارد این سیستم را برای فروش یا اعطای لیسانس واگذار کند.

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • طلوتی: برای حضور در اردوی تیم ملی شرایط ایده‌آلی دارم/مربیان قبلی کلا قهرمان سوزی کردند
  • نوبخت خبر داد: قطع موقت کمک‎های ایران به خارج از کشور
  • نان طبق برنامه از فردا گران می‌شود
  • بین دولت مردم فاصله نیست، هرچه می‎کنیم با پول شماست
  • جانت یلن رئیس فدرال‌رزرو استعفا داد
  • قرعه‌کشی لیگ برتر والیبال بانوان ۷ آذر برگزار می‌شود
  • استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در اماکن مسکونی تهران مجاز شد
  • به عنوان سرباز مکلف شده از جانب حضرتعالی پایان داعش را اعلام می‌کنم
  • سیل ناشی از آب شدن یخچال ها پیش بینی می شود
  • چگونه لیست مخاطبین جیمیل را به iCloud منتقل کنیم؟
  • کشته شدن فیلمبردار مشهور حین فیلمبرداری برای بی‌بی‌سی
  • این دستگاه خودروی شما را اسنوموبیل می کند!
  • حضور «آهوی پیشونی سفید ۲» در جشنواره فجر
  • کنسرت گروه موسیقی «سازش» در فرهنگسرای نیاوران
  • برج دوم فناوری امیرکبیر راه اندازی می شود
  • امروز تولد ۸۴ سالگی سینمای ایران
  • ستاره دنباله دار سفارش دهید/ نمایش شهاب سنگ مصنوعی در ژاپن
  • اپراتور شبکه دولت الکترونیکی ایجاد می شود
  • حرفهایی که در محل کار هرگز نباید به زبان بیاوریم
  • رونمایی از موبایل انعطاف پذیر سامسونگ در سال ۲۰۱۸
  • نخستین ساخته صنعتی بشری را بیشتر بشناسید
  • امیر محبیان :قالیباف به هردلیلی در حال تغییر فاز رفتار سیاسی خود است/ جریان اصولگرایی کجا مقابل رای مردم ایستاد؟
  • حذف زنجیر از نسل جدید دوچرخه ها
  • رکوردهای بی‌نظیر “کلانتری” در سازمان محیط زیست!
  • ناگفته های «مولوی عبدالحمید» از مراسم تحلیف تا تعامل با سپاه و وزارت اطلاعات
  • آمازون اطلاعات سیا را ذخیره می کند
  • قهرمان تنیس ویمبلدون بانوان در سال ۱۹۹۸ درگذشت
  • رد چندین‌باره پیشنهاد لغو روادید زوار ایرانی از طرف دولت عراق/ ملاحظات امنیتی دارند/حجم سفر عراقی‌ها به ایران بیشتر است
  • اسامی داوران و ناظران هفته هشتم لیگ برتر والیبال اعلام شد
  • ساخت ایستگاه مترو، موزه فرش را تهدید می کند