جدیدترین اخبار
۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۴ اقتصادی کد خبر :63770

سرنشینان این خودرو “سرعت‌گیر” را اصلاً حس نمی‎کنند

میزان کارایی این سامانه تا آنجاست که می تواند اثر گذشتن از روی یک سرعت گیر استاندارد را به شکل کامل خنثی کند، به شکلی که سرنشینان اثری از رد شدن از چنین ناهمواری واضحی را احساس نکنند.

به گزارش  تسنیم، سیستم تعلیق جادویی (Magic Body Control) برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ توسط کمپانی مرسدس بنز معرفی شد. این سیستم درحقیقت طراحی شد تا مکمل سیستم «ای‌بی‌سی» یا همان “Active Body Control” باشد. پیش از آن با استفاده از سیستم «ای‌بی‌سی»، هریک از چهارچرخ خودرو، بصورت جداگانه و مستقل نسبت به پستی و بلندیهای جاده، واکنش نشان می‌دادند؛ اما در سیستم جدید، این واکنش، پیشگیرانه و هوشمند شده است. متخصصان برای طراحی این سامانه بجای استفاده از رادار و دوربینهای لیزری، برای اسکن ناهمواریهای جاده یک دوربین اسکن سه‌بعدی پشت آینه تعبیه کردند که می‌تواند تا فاصله ۱۵ متری خودرو را با دقت خیلی خوب در حد ۳ میلیمتر اسکن کند. اطلاعات این دوربین با تلفیق با داده‌های کروز کنترل هوشمند (Adaptive Cruise Control) به ABC ارسال می‌شود تا با ارزیابی این اطلاعات، هریک از چهار چرخ خودرو قبل از رسیدن به مانع آماده شوند.

بهارات بالاسابرامانیان (Bharat Balasubramanian) یکی از مدیران مرکز تحقیقات و تکنولوژی دایملر در این زمینه گفت: «وقتی با سیستم مجیک بادی، برای اولین بار از روی یک مانع عبور کردیم، هیچ تکانی احساس نشد، طوری که انگار مانعی وجود نداشته است.»

استفان کیترینسکی (Stefan Cytrynski)، مدیر دیگر پروژه سیستم کنترل هوشمند بدنه مرسدس بنز در مورد این سیستم گفت: «ما می‌خواهیم پاسخگوی نیازهای افراد مختلف باشیم و طراحی این سیستم نیز، به همین دلیل صورت گرفته است. با استفاده از این سیستم، گویا سوار بر یک قالیچه پرنده شده‌ و به‌آرامی روی جاده حرکت می‌کنید.»

وی در خصوص عملکرد این سیستم اضافه کرد: «دوربین سه بعدی که پشت شیشه جلو قرار گرفته، تا ۱۵ متر جلوتر از خودرو را با دقت ۳ میلیمتر ارزیابی می‌کند و تصویری دقیق از سطح جاده بدست می‌آورد. واحد کنترل با قرار دادن این اطلاعات در کنار حالت رانندگی منتخب راننده، بهترین راهکار جهت برخورد با ناهمواریهای جاده را محاسبه می‌کند. سیستم تعلیق با استفاده از این اطلاعات، کمک فنرها را در کسری از ثانیه سخت‌تر یا نرمتر می‌کند، تنظیمات مجزایی برای هر چرخ ارائه می‌کند، و از طریق سیستم هیدرولیک میزان بار اعمال شده روی هر چرخ را افزایش یا کاهش می‌دهد؛ این امر، نقش بسزایی در کاهش تکان بدنه خودرو هنگام حرکت خواهد داشت. شایان ذکر است، از آنجا که اطلاعات مورد نیاز این سیستم با استفاده از یک دوربین جمع‌آوری می‌شود، تنها هنگام روز و در صورت وجود دید مناسب و البته تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌توان از سیستم کنترل هوشمند بدنه استفاده کرد.»

این نکته نیز قابل توجه است که این فناوری توسط تأمین‌کنندگان بنز ساخته نشده بلکه اختصاصاً خود مرسدس طی سه سال آن را طراحی کرده و  قصد ندارد این سیستم را برای فروش یا اعطای لیسانس واگذار کند.

روی خط خبر

  • نامه آیت‌الله شاهرودی به شورای نگهبان درباره‌‌ لایحه «پالرمو»: با برخی «سیاست‌های کلی امنیت ملی» و «اصول قانون اساسی» مغایر است
  • توزیع لاستیک کامیون با نرخ دولتی آغاز شد
  • ترامپ توهم زده و ملت ایران را نمی‌شناسد
  • فقط امنیت اسرائیل و نفت خلیج فارس برای ترامپ اهمیت دارد
  • برات الکترونیک، شتاب نقدینگی را کم می‌کند
  • سیاست گذاران اقتصادی از تاریخ درس نمی‌گیرند
  • آخرین قسمت سریال «گلشیفته» فردا می‌آید
  • کلاهبرداری یک میلیاردی با عکس خودروهای لوکس
  • پاسخ نوبخت به امام جمعه تهران: همین تریبون نماز جمعه دولت را مجبور کرد ۳۵هزار میلیارد تومان به مالباختگان موسسات مالی بپردازد
  • پیشنهاد اروپایی‌ها برای خرید نفت از ایران
  • حجتی:بخش کشاورزی می تواند نیاز غذایی مردم را در شرایط تشدید تحریم ها تولید و تامین کند
  • اعتبار ۸۰ میلیارد دلاری اروپا برای شرکت‌های ایرانی
  • فیتیله‌ای‌ها به تلویزیون بازگشتند
  • تجمع اعتراضی عوامل فیلم «دشمن زن» مقابل سازمان فرهنگی هنری شهرداری
  • درآمد مناطق و سازمان‌ها باید به خزانه شهرداری واریز شود
  • پیر شدن ۴۰ درصد جمعیت ایران طی سه دهه آینده
  • افتتاح مجموعه ورزشی استخر روباز در بوستان بهشت مادران
  • افزایش ۱۰۰ هزار تومانی سکه در کسری از ساعت!
  • آدامس ایرانی گران شد
  • چرا سفر یک‌طرفه ایرانی‌ها به گرجستان ممنوع شد؟
  • رانندگان،رایگان بیمه تکمیلی می‌شوند
  • تهدید اول انقلاب اسلامی عملیات روانی دشمن است
  • ترکیه ۳۱ نفر را به حبس ابد محکوم کرد
  • وزیر صهیونیست از آمادگی برای ورود به غزه دَم زد
  • زخمی شدن ۵۱ نیروی امنیتی عراقی در اعتراضات کربلا
  • تسلط ارتش سوریه بر چند منطقه استراتژیک حومه «درعا»
  • شرط طالبان برای مذاکرات مستقیم با آمریکا
  • «کریس رامپلینگ» به عنوان سفیر جدید انگلیس در لبنان انتخاب شد
  • آمادگی نیروهای دموکراتیک سوریه برای مذاکره با دمشق
  • تربیت سفیران بورس در دستور کار