ایجاد 2 شهرک علمی و تحقیقاتی در هندورابی

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۰:۰۹

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه توسعه کسب و کارهای مربوط به پژوهش و فناوری در هندورابی با جدیت دنبال می شود، گفت: قرار است 2 شهرک علمی، تحقیقاتی در جزیره هندورابی ساخته شود.اکبر ترکان روز چهارشنبه در بازدید از طرح های اجرا شده در جزیره هندورابی افزود: منطقه آزاد کیش برای دسترسی راحت گردشگران مسیرهای دسترسی از فرودگاه به هتل را آغاز کرده و برخی از این مسیرها در مرحله اجرای مناقصه است و به زودی مراحل اجرایی خود را آغاز خواهد کرد.
مشاور رئیس جمهوری تصریح کرد : باند فرودگاه هندورابی برای پذیرش هواپیما فراهم شده و بندر این جزیره نیز تکمیل و آماده بهره برداری است .
ترکان در مورد ایجاد دهکده های اقامتی و گردشگری و همچنین شهرک های علمی ،تحقیقاتی در هندورابی گفت: نخستین دهکده اقامتی با عنوان ‘ خانه سبز’ در این جزیره مربوط به کارکنان منطقه آزاد کیش با رعایت ملاحظات زیست محیطی احداث می شود .
وی اظهار کرد : توسعه کسب و کارهای مربوط به پژوهش و فناوری نیز دراین جزیره با جدیت دنبال شده و قرار است دو شهرک علمی و تحقیقاتی در هندورابی ساخته شود تا شرکت های فعال در این حوزه بتوانند قطب جدیدی از پژوهش های علمی در کشور را تاسیس کنند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تاکید بر اینکه برای رسیدگی به بهبود وضعیت بومیان این جزیره منطقه آزاد کیش مشکلات مربوط به تامین آب شیرین و برق را فراهم کرده است گفت : در حال حاضر کمبودی وجود ندارد .
وی افزود: منطقه آزاد کیش تلاش می کند تا بومیان این جزیره در کسب و کار مرتبط با شیلات و صیادی در هندورابی فعال شوند تا با ایجاد یک بازار ماهی و محصولات شیلات به گردشگران سوغاتی هندورابی ارائه کنند.
مشاور رئیس جمهوری در مورد جابه جایی تعداد زیادی مرجان در هندورابی گفت: 50 هزار مرجان در زمان ایجاد موج شکن در بندر این جزیره توسط تیم تخصصی غواصی با حفاظت همه جانبه از این گونه های دریایی جابه جا شدند که در حال حاضر نیز شرایط این مرجانها مورد بررسی قرار می گیرد و مراقبت های ویژه بر اساس قواعد زیست محیطی همچنان ادامه دارد .
اکبر ترکان امروز چهارشنبه از قسمت های مختلف فرودگاه ، باند، برج مراقبت و ترمینال مسافری جزیره و همچنین بندر هندورابی بازدید کرد.
در این سفر مدیرعامل منطقه آزاد کیش ،معاونان و مدیران منطقه آزاد کیش مشاور رئیس جمهوری را همراهی کردند .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید