«یه گله جا» تا آخر سال پخش می‌شود

    کد خبر :63631

مجید قناد با اشاره به برنامه «یه گله جا» برای کودکان بیان کرد که در برنامه های کودک حتما باید روانشناسان و متخصصان حوزه مشاوره حضور داشته باشند.

مجید قناد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه «یه گُله جا» که بیش از یک ماه است که از شبکه دو پخش می شود گفت: خوشبختانه از این برنامه استقبال شده است و ما در همان روز دوم پیامک های زیادی دریافت کردیم.

وی با اشاره به حضور بچه ها در این برنامه بیان کرد: بیشتر از بچه ها این پدر و مادرهایشان هستند که به صورت پیگیر تماس می گیرند و می خواهند فرزندانشان به برنامه بیایند و دلیلش هم این است که ما در برنامه، آموزش های سلامتی را مطرح می کنیم.

قناد با اشاره به تعامل هایی که با وزارت بهداشت برای ساخت این برنامه دارد، تصریح کرد: ما دیدارهایی با وزیر بهداشت داشتیم و او معتقد بود که آموزش سلامتی را باید از کودکان شروع کرد مثل آموزش های راهنمایی و رانندگی که آموختن شان به کودکان باعث شد آنها اکنون در این مورد حساس باشند.

وی درباره دیگر آموزش های اجتماعی و آگاه سازی کودکان در مسایل مختلف عنوان کرد: یکی از آموزش های ما این است که به طور غیرمستقیم سعی می کنیم در برنامه به بچه ها «نه گفتن» را بیاموزیم. بسیاری از مسایل جزیی را صداوسیما نمی تواند بیان کند چون به کودک جنوب و شرق و شمال و… تعلق دارد. بعضی از مسایل باید ابتدا در خانواده و بعد در کلاس درس و مدرسه گفته شود و البته صداوسیما هم سهمی دارد که باید به این موضوعات بپردازد.

قناد اضافه کرد: صداوسیما اکنون هم باید برای بچه ها و هم برای پدر و مادرها درباره کودکان آموزش هایش را ارایه دهد چراکه پدر و مادرها هم درباره بعضی مسایل کمبود آگاهی دارند مخصوصا فقر اطلاعات در حوزه شبکه های مجازی و اینترنت در آنها بسیار بالاست.

این مجری برنامه های کودک با اشاره به بهره گیری از کارشناسان در برنامه «یه گله جا» برای آگاه‌سازی و آموزش های مختلف اظهار کرد: گروهی که اکنون در این برنامه با من همکاری دارند همه پیش از این در برنامه های کودک کار کرده اند. همچنین در این برنامه متخصصان، کارشناسان و روانشناسانی را داریم که در اتاق فکر ما هستند. برنامه کودک یه کار انفرادی نیست و باید با یک تیم متخصص برنامه را پیش برد.

قناد اضافه کرد: درست است که من ۳۵ تا ۴۰ سال تجربه ساخت برنامه در حوزه کودک را دارم اما دلیل اینکه در همه این سال‌ها مشکلی پیش نیامده این بوده که از مشاوران و روانشناسان هم بهره گرفته ام.

مجری برنامه «یه گُله جا» درباره تیم اتاق فکر خود عنوان کرد: در این برنامه هم ما فقط هفت نویسنده داریم و سه کارشناس که از وزارت بهداشت برنامه را همراهی می کنند تا بتوانیم بسیاری از موارد پزشکی و سلامتی را از طریق برنامه آموزش دهیم.

قناد در پایان درباره تولید «یه گله جا» یادآور شد: این برنامه در گروه کودک و نوجوان شبکه دو تولید می شود و تا آخر سال پخش آن پنجشنبه ها و جمعه ها از این شبکه ادامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید