عزت و عظمت جمهوری اسلامی بسته به تولید و ایجاد اشتغال است

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۸:۲۱

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از مولفه های قدرت، داشتن اقتصاد قوی است، گفت: عزت ما و عظمت جمهوری اسلامی بسته به تولید و ایجاد اشتغال برای مردم است. آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای اداری استان کردستان در سال 96 در سنندج افزود: باید با تلاش مضاعف، در راه تحقق شعار ‘اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال’ گام برداریم.
وی با بیان اینکه باید تنگ نظری ها را کنار بگذاریم ادامه داد: با همت بزرگ در بدترین شرایط و بدون کوچکترین امکانات، برای پیشرفت و تعالی کشور تلاش کنیم.
وی به آماده بودن برنامه ششم توسعه برای اجرا اشاره کرد و افزود: نیاز است واحدهای صنعتی را جدی تر دنبال کرده و بانک ها نیز در این راستا همکاری بیشتری داشته باشند.
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری دارای بیش از 100 محور است ادامه داد: بر اساس این برنامه اقتصادمان را در برابر بیگانگان بیمه کنیم و روی پای خود بایستیم.
وی واردات بی رویه برخی محصولات را مضر دانست و گفت: به جای واردات کالاهای غیرضروری به توسعه اقتصادی کشور توجه کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت ظرفیت محدودی برای سرمایه گذاری دارد اضافه کرد: همه مردم و بخش خصوصی باید وارد میدان شده و برای کمک به توسعه کشور گام بردارند.
آیت الله دری نجف آبادی کردستان را دارای ظرفیت مناسب برای توسعه دانست و اظهار کرد: باید با برنامه ریزی مناسب و استفاده از تمامی ظرفیت ها، برای پیشرفت این استان گام برداشت.
وی بر ایجاد صنایع تبدیلی در کردستان تاکید کرد و افزود: این استان ظرفیت ایجاد اشتغال 2 برابر کنونی را دارد و با تلاش مسئولان چنین امری قابل تحقق است.
وی گفت: دستگاه قضایی نیز برای برداشتن موانع سرمایه گذاری با سرمایه گذاران همکاری لازم را داشته باشد.

** میزان مشارکت مردم کردستان در انتخابات گذشته بالای میانگین کشوری بوده است
عضو هیات ریسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه میانگین حضور مردم ایران در انتخابات حدود 68 درصد است افزود: میزان مشارکت مردم کردستان در انتخابات گذشته همواره بالای میانگین کشوری بوده است.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: در صورت انتخاب و مشخص شدن رئیس جمهور آینده، همه باید به وی کمک کرده و برای عظمت و سربلندی کشور تلاش کنیم.
وی به اهمیت شوراها در کشور اشاره و اظهار کرد: شوراهای شهر و روستا به دلیل ارتباط مستقیم با مردم، بازوان دولت هستند.
به گفته وی، مردم باید افراد صاحب نظر، دلسوز و شجاع را به عنوان شورا انتخاب کرده تا گام های مهمی برای پیشرفت منطقه و کشور بردارند.
وی در ادامه به حدیثی از امام صادق نیز اشاره کرد و افزود: به گفته ایشان، حفظ مرزها، حمایت از مظلومان و انتخاب انسان های شایسته، سه اصل پیشرفت یک ملت است؛ بنابراین نیاز است توجه جدی به انتخابات داشته باشیم.
آیت الله دری نجف آیادی، انقلاب اسلامی را فرصتی مغتنم برای خدمت به مردم دانست و گفت: میدان کار و تلاش برای مسئولان باز است و همه باید برای رفع مشکلات مردم و پیشرفت و توسعه کشور قدم برداریم.
استان کردستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون و 500 هزار نفر، دارای 10 شهرستان، 29شهر، 31بخش، 86 دهستان و هزار و 697 روستای دارای سکنه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید