چه کساني به مراسم تحليف روحاني دعوت شده اند؟

    کد خبر :63616

معاون امور مجلس رييس جمهوري از اعلام آمادگي تعدادي از سران و مقامات کشورهاي خارجي براي حضور در مراسم تحليف حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني به عنوان رييس دولت دوازدهم خبر داد و گفت: مراسم تحليف در موعد مقرر (14مردادماه) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري آريا ، حسينعلي اميري روز چهارشنبه پس از پايان جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران درباره جزييات مراسم تحليف رييس جمهوري افزود: انشاءالله مراسم تحليف در موعدي که مجلس شوراي اسلامي اعلام کرده است، برگزار مي شود.
وي يادآور شد: مقامات داخلي و شخصيت هاي نظام در مراسم تحليف حجت الاسلام والمسلمين روحاني حضور مي يابند و تعدادي از سران و مقامات کشورهاي خارجي نيز براي حضور در اين مراسم اعلام آمادگي کرده اند.
معاون امور مجلس رييس جمهوري گفت: براساس قانون آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي پس از برگزاري مراسم تحليف، رييس جمهوري دو هفته فرصت دارد تا اسامي وزراي پيشنهادي را به مجلس ارايه کند و نمايندگان مجلس نيز يک هفته به بررسي برنامه دولت و راي اعتماد به وزراي پيشنهادي مي پردازند.
اميري در پاسخ به اين سوال که آيا ممکن است رييس جمهوري در مراسم تحليف اسامي وزراي پيشنهادي را به مجلس ارايه کند؟ افزود: براساس قانون رييس جمهوري پس از مراسم تحليف دو هفته فرصت دارد تا وزراي پيشنهادي را معرفي کند که اين دو هفته مي تواند از روز تحليف شروع شود.
وي در خصوص تعيين تکليف لايحه اصلاح بخشي از ساختار دولت(تفکيک وزارتخانه ها) گفت: اين لايحه با دو فوريت تقديم مجلس شد که دو فوريت آن راي نياورد و با يک فوريت بررسي آن در کميسيون هاي مجلس انجام شد. در حال حاضر با توجه به اينکه تعطيلات تابستاني مجلس شوراي اسلامي را داريم و تا روز تحليف رييس جمهوري، مجلس جلسه اي ندارد به نظر مي رسد که آقاي رييس جمهوري وزراي پيشنهادي را براساس ساختار موجود به مجلس ارايه کند.
معاون امور مجلس رييس جمهوري در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا در دولت دوازدهم حضور خواهيد داشت؟ تصريح کرد: تا کنون در خصوص مصاديق صحبتي نشده و رييس جمهوري در حال رايزني است و حضور هيچ يک از اعضاي دولت، وزرا و معاونان رييس جمهوري قطعي نشده است.
اميري افزود: در نظام جمهوري اسلامي هرجايي که بستر خدمت براي ما فراهم باشد خدمت را عبادت مي دانيم.
وي در پاسخ به اين سوال که چه توصيه اي به معاون امور مجلس دولت دوازدهم داريد ،گفت: قانون گرايي مهمترين توصيه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید