ترامپ: اپل در آمریکا سه کارخانه بزرگ می‌سازد

    کد خبر :63592

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از اینکه شرکت اپل بعد از ماه ها بحث و جدل با وی حاضر شده سه کارخانه بزرگ «خوشگل» در خاک ایالات متحده بسازد، اظهار خرسندی کرده است.

به گزارش ورج، ترامپ در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفته که تیم کوک مدیرعامل اپل با وی تماس گرفته و به وی تعهد داده که سه کارخانه بزرگ و خوشگل در آمریکا بسازد.

به گزارش بازتاب به نقل از فارس، شرکت اپل به منظور کاهش هزینه تمام شده تولید گوشی آیفون و رایانه های مک این محصولات را در چین تولید می کند. اما ترامپ که این رویه را موجب تشدید بیکاری در آمریکا می داند از ماه ها قبل بر ضد آن موضع گرفته و به شدت به اپل حمله کرده بود. ترامپ تا آنجا پیش رفته بود که در جریان رقابت های انتخاباتی خود خواستار عدم استفاده از آیفون هم شده بود.

این اظهارات ترامپ در شرایطی بیان می شود که اپل در برابر اصرار خبرنگاران از هرگونه اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است. اپل در حال حاضر تنها رایانه های مک پروی خود را در آمریکا تولید می کند و حتی نسبت به تداوم تولید آنها در خاک این کشور متعهد نبوده است.

برخی کارشناسان معتقدند ممکن است ترامپ در مورد جزییات این خبر اشتباه کرده باشد و چه بسا اپل از شرکت های طرف قرارداد با خود و تامین کنندگان سخت افزارهای مورد استفاده اش خواسته باشد تا در آمریکا کارخانه بسازد. اپل به تازگی 200 میلیون دلار در شرکت کورنینگ سرمایه گذاری کرده که شیشه های نشکن مورد استفاده در آیفون را تولید می کند.

فاکس کان چین که بزرگترین مونتاژکننده محصولات اپل است هم قصد دارد کارخانه ای در آمریکا احداث کند. البته تولیدات این شرکت در آمریکا تنها برای استفاده اپل تولید نمی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید