پایان بررسی قرارداد نفتی ایران و توتال در کمیته ویژه مجلس

    کد خبر :63583

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، از پایان بررسی شکلی و محتوایی قراداد نفتی و ایران و توتال در کمیته ویژه با قوانین و منویات ١٥گانه خبر داد.

اسدالله قره خانی، با اشاره به بررسی محتوای قرارداد ایران و توتال در دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: براساس ماده 15 قانون نفت هر قراردادی که برای مدت بیش از 5 سال منعقد شود باید به صورت محرمانه به مجلس ارسال شود، لذا قرارداد نفتی بین ایران و توتال پس از انعقاد به مجلس ارسال شد و رئیس مجلس نیز کمیته ویژه‌ای برای بررسی این قرارداد تشکیل داد.

به گزارش بازتاب به نقل از خانه ملت، نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیته ای که از سوی دکتر لاریجانی به این منظور تشکیل شد مرکب از افراد صاحب نظر در مباحث حقوقی، قراردادها، مالی، فنی و مدیریتی بود.

بررسی شکلی و محتوایی قرداد با قوانین نفتی و منویات ١٥ گانه

قره خانی با اشاره به روند بررسی قرارداد توتال در کمیته ویژه، ادامه داد: این قرارداد توسط کمیته ویژه به دو صورت بررسی شد؛ نخست به صورت شکلی و انطباق آن با قوانین نفت، مصوبات هیأت وزیران و محورهای 15 گانه برای رعایت در الگوی قراردادهایی نفتی و همچنین سایر قوانین مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سپس قرارداد به صورت محتوایی و بند بند با قوانین انطباق داده شد، یادآور شد: سوالات متفرقه در رسانه‌ها، اظهار نظرها و ابهامات کارشناسان و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در بررسی محتوایی این قرارداد مد نظر و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:کمیته ویژه جمع بندی نهایی خود به همراه پیشنهادات را در اسرع وقت به رئیس مجلس اعلام می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید