بیشترین واردات کالای خراسان رضوی از “ترکیه” است

    کد خبر :63573

 

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان واردات کالا از گمرکات خراسان رضوی در طول ۳ ماهه ابتدایی امسال از کشور ترکیه بوده است.

امید جهانخواه، در مشهد مقدس اظهار داشت: نخستین و مهم‌ترین کالای وارداتی به خراسان رضوی در 3 ماهه ابتدایی امسال پنبه حلاجی نشده و یا شانه نزده بوده که به میزان 8 میلیون و 860 هزار و 733 کیلوگرم به خراسان رضو ی وارد شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم، وی بیان کرد: ارزش دلاری این میزان پنبه 18 میلیون و 624 هزار و 823 دلار بوده که در وزن نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 6 درصد کاهش و از نظر ارزشی 3 درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: برنج نیمه سفید شده و یا کامل سفید شده حتی صیقلی و یا براق دومین کالای مهم خراسان رضوی است که از واردات آن از نظر وزنی 47 درصد و از نظر ارزشی 85 درصد رشد داشته است.

جهانخواه خاطرنشان کرد: واگن‌های باری سبک و سنگین برای راه آهن و یا تراموا، دانه‌های کلزا، سولفات آلومینیوم، سولفات آلومینیوم و شیرخشک اطفال از دیگر کالاهای مهم وارداتی به خراسان رضوی است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین کشورهایی که به خراسان رضوی واردات داشته‌اند ترکیه، ازبکستان، امارات متحده عربی، پاکستان، فدراسیون روسیه، قزاقستان و چین بوده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید