سهم شرکت های دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی هشت دهم درصد است

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۸:۱۶

برات قبادیان عصر چهارشنبه اظهار کرد: بخش عمده تولید ناخالص داخلی کشور در صنعت و کشاورزی است.
به گفته وی، در برنامه های همفکری صنعت و دانشگاه، سوق دادن شرکت های تولیدی و اقتصادی کشور به سمت فعالیت های دانش بنیان، در دستور کار این وزارتخانه است.
وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت سه تفاهم نامه اساسی شامل؛ یک تفاهم نامه برای رفع مشکل دانشجویان و 2 تفاهم نامه برای استادان در راستای حل مشکل صنعت و دانشگاه به وزارت علوم ارائه کرده است.
قبادیان تصریح کرد: یکی از تفاهم نامه ها با موضوع پسا دکتراست که افراد فارغ التحصیل و علاقه مند کمک به صنعت می توانند در یک دوره یک تا 2 ساله همکاری کرده و مشکلات صنعت را بصورت تخصصی دسته بندی کنند.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در دولت های گذشته اساتید کشور برای بهره مندی از فرصت های مطالعاتی به خارج از کشور اعزام شدند، اما منفعتی برای صنعت کشور نداشت.
وی افزود: بر اساس تفاهم نامه 2 وزارتخانه صنعت و علوم، دانشجویان دوره زمانی کارآموزی را در صنعت طی می کنند، سپس جذب واحدهای صنعتی می شوند.
نخستین گردهمایی ‘هم اندیشی صنعت با دانشگاه’ با حضور فعالان بخش صنعت و معدن و دانشگاهیان در اتاق بازرگانی شهرکرد برگزار شد، این گردهمایی با هدف تسهیل و ارتباط دوسویه دانشگاهیان و صنعتگران برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید