جدیدترین اخبار
6 اردیبهشت 1396 ساعت 18:13 اقتصادی کد خبر :6354

شرکت هواپیمایی آلیتالیا در خطر تعطیلی و بیکاری 20 هزار نیرو

آلیتالیا بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا بار دیگر در خطر تعطیلی قرار گرفته و 20 هزار شاغل در این شرکت در خطر از دست دادن شغل خود هستند.

 مخالفت کارکنان شرکت هواپیمایی آلیتالیا با پیش توافق میان این شرکت با اتحادیه های کاری برای اجرای برنامه صنعتی مبنی بر کاهش حقوق ها و تعدیل حدود یک هزار نیرو، بار دیگر این کمپانی بزرگ را به خطر تعطیلی و بیکاری برای 20 هزار نفر قرار داد.
‘گراتسیانو دل ریو’ وزیر حمل و نقل و زیربنایی ایتالیا در این باره ضمن انتقاد از مخالفت کارکنان آلیتالیا با این پیش توافق، گفت: ما دیگر نمی توانیم به عقب برگردیم. برخی ها هنوز فکر می کنند دولت بار دیگر به کمک این شرکت می آید اما دیگر اینطور نخواهد شد. بنابراین دیگر نمی توان حتی در بدترین حالت به عقب بازگشت. اگر هیچ خریداری برای آلیتالیا پیدا نشد، این شرکت تعطیل می شود. ما می خواهیم این شرکت به بهترین خریدار فروخته شود.
پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا نیز در طی کنفرانس مطبوعاتی گفت: شرایط برای ملی سازی شرکت هواپیمایی الیتالیا وجود ندارد. این شرکت باید توان حضور در بازار و رقابت با سایر شرکت ها را داشته باشد. باید بگویم که از اینکه فرصت پیشنهاد شده از توافق میان شرکت و اتحادیه های کاری از دست رفت بسیار مایوس شدم.
حدود 68 درصد از کارکنان الیتالیا در همه پرسی روزدوشنبه با پیش توافق میان این شرکت با اتحادیه های کاری ومیانجیگری دولت، مخالفت کردند. در پیش توافق با اتحادیه های کاری برنامه تعدیل 980 نیرو از خدمه زمینی و کاهش 8 درصدی حقوق ها پیش بینی شده بود.
اکنون دولت ایتالیا از اتحادیه اروپا درخواست چراغ سبز برای یک وام 400 میلیون یورویی برای تضمین پروازهای الیتالیا تا زمان پیدا شدن یک خریدار را می کند.
آلیتالیا که بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا است قصد کاهش یک میلیارد یورویی هزینه ها و افزایش 30 درصدی درآمد را تا پایان 2019 دارد. تراز اقتصادی شرکت ایتالیا در سال 2016 منفی و نزدیک به 600 میلیون یورو بود.
شرکت هواپیمایی آلیتالیا پس از تجربه شش سال مشکلات شدید مالی و اقتصادی که بارها آن را تا مرز ورشکستگی کشاند، در ژانویه سال 2015 رسما با شرکت هواپیمایی الاتحاد ابوظبی ادغام شد که 49 درصد از این کمپانی را خرید.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • فساد بزرگ در وزارت بهداشت؛ جزییات و ابعاد افشاگری نمکی
  • چرا ترامپ از “پیشرفت‌های زیاد” درمورد ایران سخن گفت؟
  • تاکید شورای عالی ترافیک بر ضابطه مند شدن تاکسی‌های اینترنتی
  • احتمال بازگشت دورهمی و خندوانه به تلویزیون
  • علی نصیریان: فعلاً دوست ندارم کار کنم
  • با ویژگی‌های جدیدترین پهپاد تهاجمی نیروی زمینی ارتش آشنا شوید
  • حداکثر قیمت گوشت مرغ تعیین شد
  • اثرات جانبی سفر ظریف به نیویورک
  • محدودیت جدید پومپئو برای دیپلمات های ایرانی و خانواده هایشان در نیویورک: فقط در این 4 مسیر باید تردد کنید!
  • برنامه خطرناک آمریکا برای محافظت از نفت کش های تجاری در خلیج فارس
  • سبقت نیما از فرودسی؛ برای اولین بار «دلار آزاد» ارزان‌تر از «دلار نیمایی» فروخته شد
  • موگرینی: اگر ما نبودیم، از برجام خبری نبود
  • تحویل ۲۰۰ دستگاه مخزن CNG به شرکت واحد اتوبوسرانی
  • تهران تا سه سال آینده مشکلی در دفن اموات ندارد
  • تاکید رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران بر لزوم توقف یکطرفه شدن خیابان ویلا
  • هشدارهای بهداشتی به زائران خانه خدا در مکه
  • با تنها نماینده سینمای ایران در لوکارنو ۲۰۱۹ آشنا شوید
  • دردسری که سریال «گاندو» برای صداوسیما درست کرد!
  • طرح ساماندهی کودکان کار فعلاً متوقف شده
  • ارزان‌قیمت‌ترین خودروهای بازار +جدول
  • ۵۰ درصد مدارس را مردم می‌سازند
  • معمای برکناری علیزاده طباطبایی توسط نجفی
  • تشدید بحران‌های اقلیمی با انقراض فیل‌های جنگلی‌ آفریقایی
  • كشف فرار مالياتي بزرگ
  • تبدیل رود دره‌های تهران به بزرگراه‌
  • آمار سه ماهه صدور پروانه ساخت و ساز در تهران
  • سیل‌ کدام مناطق تهران را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد؟
  • ای کاش حاکمیت وضعیت معیشتی مردم را بیشتر درک می‌کرد/ در مجلس کاری از دستمان برنمی‌آید
  • فرارهای مالیاتی را در یک میلیون دانه‌درشت پیدا کنید!
  • «شیر شاه» در صدر پرهزینه‌ترین تبلیغات تلویزیونی