پایان اعتبار کارت های ملی از سال 97

    کد خبر :63394

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی با اشاره به فراخوان همگانی برای دریافت کارت هوشمند ملی، اعلام کرد: کارت های ملی صادر شده از سال 8٠ تا 89 تا پایان سال 96 دارای اعتبار است.

احد جودی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مزیت های کارت ملی هوشمند از جمله تصدیق هویت بر اساس رمز عبور، امضای دیجیتال و استفاده کارآمدتر از خدمات دولت الکترونیکی، گفت: مجموعه‌ای از اطلاعات فردی، هویتی و زیستی در این کارت تعبیه شده و به علت تدابیر امنیتی ویژه به راحتی قابل جعل نیست.
وی با بیان اینکه کارت ملی هوشمند دارای تراشه حافظه است که حجم فراوانی از اطلاعات را می‌توان روی آن بارگذاری کرد، گفت: می توان طیف وسیعی از اطلاعات و حتی اطلاعات بانکی را در این کارت‌ها گنجاند و به این ترتیب تمامی کارت‌های دیگر را از رده خارج کرد.
جودی با اشاره به اینکه صدور کارت هوشمند ملی از سال 1391 شروع شد، گفت: 40 درصد از جمعیت 3 میلیون و 15 هزار نفری بالای 15 سال آذربایجان شرقی کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند.
وی با اعلام اینکه ظرفیت صدور کارت هوشمند ملی در استان روزانه 5 هزار و 755 فقره است، گفت: زمان صدور کارت ها کاهش یافته و به 15 روز رسیده است.
جودی اعلام کرد: ثبت نام و تقاضای اولیه برای کارت هوشمند ملی از طریق سامانه اینترنتی به نشانی WWW.NCR.IR ممکن است و کسانی که دسترسی به اینترنت ندارند، می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و پرداخت 30 هزار ریال هزینه نسبت به این امر اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه در زمان ثبت نام 200 هزار ریال هزینه به صورت الکترونیکی از متقاضی دریافت می شود، اعلام کرد: در دفاتر پست هم در 2 نوبت هزینه 80 هزار ریالی و 20 هزار ریالی دریافت می شود.
وی از حذف 50 هزار ریال هزینه سال های گذشته برای کارت ملی مفقود شده خبرداد و گفت: 2 بار مراجعه شخص متقاضی در زمان تقاضا و در زمان دریافت کارت ملی به ادارات پست یا ثبت احوال ضروری است.
جودی برنامه امسال اداره کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی را صدور 989 کارت هوشمند ملی اعلام کرد و شناسنامه های قدیمی هم تعویض می شود.
جمعیت سرشماری شده استان در سال 1395 تعداد سه میلیون و 909 هزار و 652 نفر است که نسبت به سال 90، تعداد 185 هزار نفر افزایش پیدا کرده و به عبارت دیگر متوسط نرخ رشد جمعیت استان 0.97 درصد در سال است.
از جمعیت استان 72 درصد شهری و 28 درصد نیز روستایی هستند.
تبریز با یک میلیون و 773 هزار و 33 نفر 42 درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.
در آذربایجان شرقی یک میلیون و 223 هزار خانوار زندگی می‌کنند و میانگین تعداد افراد خانوار 3.2 است.
یک میلیون و 989 هزار و 400 نفر از جمعیت استان را مردان و یک میلیون و 920 هزار و 252 نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید