قالیباف:

منتقدان به جای انتقاد از مدیریت شهری کارنامه‌شان در ۳۰ سال اخیر را منتشر کنند

    کد خبر :63371

شهردار تهران با انتقاد از برخی انتقادات از مدیریت شهری تهران، خواستار انتشار کارنامه فعالیت مدیریت منتقدان در ۳۰ سال اخیر شد.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران صبح امروز در آیین بهره‌برداری همزمان از تونل و زیرگذر شهید ضربعلی‌زاده و 7 پروژه عمرانی پایتخت بر این نکته تاکید کرد که خداوند بزرگ را شاکرم که این توفیق بزرگ را به من داد که خادمی شما مردم عزیز را انجام بدهم.

شهردار تهران با بیان اینکه مردم عزیزمان در جنوب شهر که همه انقلاب و عزت آزادی به برکت‌ مجاهدت‌های این عزیزان داریم، کسانی هستند که برای حفظ این کشور و عزت اسلام و مسلمین و امنیت و پیشرفت این کشور جان خود را بدون هیچ توقعی از دست داده‌اند.

وی گفت: ما هر کجا که هستیم مدیون مردم هستیم مخصوصا مردم مستضعفی که پای انقلاب و کشور ایستاده‌اند و هزینه پرداخت کردند. ما همه تلاش‌مان این بوده که لحظه‌ای از کار و تلاش غفلت نکنیم و با همان روحیات دفاع مقدسی و با همان تلاش انجام وظیفه کنیم.

قالیباف تاکید کرد که در مدیریت فعلی شهرداری تهران هرچه مسئولیت‌ها بیشتر می‌شود، تلاش مسئولان افزایش می‌یابد.

شهردار تهران گفت: وقتی به عنوان مسئول کار خود را در شهرداری تهران آغاز کردم با خود و خدای خود عهد بستم که هر فردی در شهرداری از کارگر تا مدیر که با ما همکاری دارد با آنها بگونه‌ای کار کنم که به جرأت بتوانم بگویم کسی زودتر از من از منزل برای کار خارج نشده و کسی دیرتر از من به منزل برنگشته است. به ندرت روزهایی در 12 سال اخیر بوده است که به هنگام اذان صبح در خانه باشم.

وی با بیان اینکه در همه ابعاد تلاش کردیم به مسائل شهر بپردازیم گفت: در قریب به یکصدسال اخیر سابقه بلدیه در تهران ی‌توان گفت 50 درصد مجموعه فعالیت‌های انجام شده در حوزه شهری در طول 12 سال اخیر در شهر تهران اتفاق افتاده است.

قالیباف با بیان اینکه خطوط 6 و 8 متروی تهران تا یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، به موضوع توجه مدیریت شهری به بافت فرسوده تهران پرداخت و گفت: در بافت فرسوده دیگر مبلغی بابت جواز و پروانه و جریمه گرفته نمی‌شود و تلاش ما همواره بر این بوده است که اجازه ندهیم فاصله شمال و جنوب تهران افزایش یابد و بلکه این فاصله کاهش یابد.

شهردار تهران گفت: در این دوره مدیریت شهری از این باب که همه توان و بضاعت خود را به میان آوردیم خدا را شاکریم اما از این باب که نتوانستیم همه مشکلات شما مردم خوب را رفع کنیم عذرخواهیم.

در ادامه سخنان شهردار تهران به برخی انتقادات انجام شده از مدیریت شهری پرداخت و گفت: برخی می‌گویند که چرا اینقدر در شهر زیرساخت ساخته‌ایم یا می‌گویند به حوزه قرآنی توجه شده اما به حوزه فرهنگی توجه نشده است، باید بر این نکته توجه شود که در چند سال اخیر د رحوزه فرهنگی و اجتماعی آیا سالن‌های تئاتر چند برابر شده است، صندلی‌ها و پرده‌های سینما چند برابر شده است، در این شهر شورایاری‌ها و سرای محلات چگونه فعال شد، ما پادگان‌ها و زندان‌های شهر را تبدیل به مراکز فرهنگی کرده‌ایم. 500 هکتار اراضی عباس‌آباد مرکز فعالیت فرهنگی شده است.

وی به انجام برخی فعالیت‌های در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی در مدیریت شهری پرداخت و گفت: توجه به آسیب‌های اجتماعی وظیفه قانونی شهرداری نبوده است اما حالا در تهران زمستان و تابستان فرقی ندارد در هر شب بیش از 12 هزار نفر از بی‌خانمان‌ها را اسکان می‌دهیم و رسیدگی می‌کنیم. چه کودکان کار و چه شهروندانی که به خاطر سوءمدیریت ما گرفتارند.

شهردار تهران در ادامه با بیان این نکته که این مسائل البته در حوزه مدیریت شهری را حاشیه‌ای می‌دانیم و به همکاران خود نیز تاکید کرده ایم که در ماه‌های آخر مدیریت شهری فعلی مسئولیت خود را پرتلاش‌تر از روزهای آغاز همکاری‌شان انجام دهند.

قالیباف گفت: اگر انسان کاری را برای خدا انجام دهد، بی‌شک باید بداند که رضایت خدا در گروی رضایت مردم است.

وی همچنین خطاب به منتقدینی که از فعالیت‌های مدیریت شهری تهران انتقاد می‌کنند، گفت: این منتقدین در 30 سال گذشته در سطوح مختلف ملی و محلی فعال بوده‌اند، به جای انتقاد از فعالیت مدیریت شهری کارنامه خود را ارائه کنند.

شهردار تهران در پایان تاکید کرد که اگر جایی مدیون هستیم به مردم هستیم و به شهدا و همرزمان‌مان و برای خدمت به مردم لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم.

منبع:تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید