بروکسل،‌ لندن را مجبور می‌کند تا سال 2020 در تامین بودجه اتحادیه اروپا متعهد بماند

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۷:۵۵

منابعی خبر دادند اتحادیه اروپا قصد دارد انگلیس را مجبور کند تا سال 2020 به سهمیه خود برای تامین بودجه اتحادیه اروپا متعهد بماند.

اتحادیه اروپا قصد دارد بریتانیا را مجبور کند تا سال 2020 سهمیه خود برای بودجه این اتحادیه را پرداخت کند.

به نوشته روزنامه تلگراف، منابع رده بالایی به روزنامه تلگراف گفته‌اند با وجود شروع فرآیند برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) این کشور باید تا سال 2020 سهمیه خود در تامین بودجه اتحادیه اروپا را پرداخت کند.

جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا این اتحادیه را با کمبود 10 میلیارد پوندی مواجه می‌کند که اضطراب قابل توجهی برای بروکسل خواهد بود.

منبعی به تلگراف گفت، بروکسل در حال تعیین چارچوب مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپاست و درباره تعهدات مالی بریتانیا می‌گویند لندن باید به واضح بگوید که بعداز تاریخ برگزیت و تا پایان دسامبر 2020 به این تعهدات مالی پایبند است.

این خبر در حالی منتشر شد که ژان کلود-یونگر رئیس کمیسیون اروپا و مایکل برنیر مذاکره کننده برتر اتحادیه اروپا روز چهارشنبه (امروز) برای گفت‌وگوی رو در رو با ترزا می نخست وزیر بریتانیا وارد این کشور شدند.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ایرلندشمالی و ولز) سال 2016 رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند اما مذاکرات خروج رسما سال 2017 شروع شد که بر اساس قانون دو سال به طول می‌انجامد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید