علی‌رغم افزایش رقبا سهم روسیه از صادرات گاز به اروپا افزایش می‌یابد

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۷:۴۲

شرکت گازپروم روسیه پیش‌بینی کرد علی‌رغم افزایش تعداد رقبا همچنان روسیه بزرگ‌ترین تأمین‌‌کننده گاز اروپا باقی خواهد ماند.

به نقل از راشاتودی شرکت گازپروم روسیه، بزرگترین شرکت گازی جهان اعلام کرد: با اتمام ساخت خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان سهم روسیه از کل صادرات گاز به اروپا علی‌رغم حضور رقبا بیشتر خواهد شد.

این شرکت همچنین تأکید کرد:ساخت این خط لوله آغازی است بر کاهش استفاده از خط لوله انتقال گاز عبوری از اوکراین برای تأمین گاز اروپا است.

الکسی میلر مدیرعامل گاز پروم اعلام کرد:صادرات گاز روسیه به اروپا از خط لوله عبوری از اوکراین از سال 2020 کاهش خواهد یافت اما به طور کامل متوقف نخواهد شد، چراکه در این سال خط لوله انتقال گاز گازپروم که از زیر سطح دریای بالتیک گاز را به اروپا منتقل می‌کند به بهره‌برداری خواهد رسید.

شرکای غربی گازپروم طی روزهای گذشته توافق کردند تا نیمی از منابع مالی 9.5 میلیارد یورویی موردنیاز برای ساخت این خط لوله را تأمین کند که این اقدامات یکی از اصلی‌ترین موانع بر سر راه ساخت این خط لوله موسوم به نورداستریم را برطرف می‌کند.

در حال حاضر گازپروم روسیه حدود یک سوم گاز موردنیاز اروپا را تأمین می‌کند، این درحالی است که دو دهه گذشته سهم گاز روسیه از کل صادرات گاز روسیه به اروپا یک چهارم بود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید