جدیدترین اخبار
۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۸ اقتصادی کد خبر :63152

رابطه بازی‌های ویدیویی و بیکاری جوانان

 

بسیاری از این جوانان بیکار ازدواج نکرده اند، و با والدین خود یا اعضای دیگر خانواده زندگی می‌کنند. نداشتن کار و مسئولیت بدین معناست که زمان بیشتری برای فعالیت های فراغتی دارند و بازی ۷۵ درصد از این زمان را در برمی‌گیرد.

به گزارش  بازتاب به نقل از تبیان، بازی های ویدئویی روش جالبی برای گذراندن وقت هستند و باعث می‌شوند تا احساس خوبی درباره ی خود پیدا کنید، آن هم وقتی که زمان ناخواسته ی زیادی به خاطر سبک زندگیتان به زندگی شما وارد شده است. به عنوان مثال خود ما اگر در حال حاضر مشغول به کاری نبودیم، برای چندین هفته با سر درون بازی مورد علاقه ی خود محو می‌شدیم.

بازی های ویدیویی روز به روز پیچیده تر شده و با کیفیت بیشتری عرضه می شوند؛ بنابراین تعجبی ندارد که این روزها تعداد زیادی از افراد جذب این بازی ها می‌شوند. در این زمانه ی جدید سرگرمی های دیجیتالی فریبنده می تواند جنبه ای منفی برای جوانان بیکار داشته باشد. ممکن است حرفهایم شبیه به حرف های پیرمردی باشد که روی صندلی گهواره ای خود نشسته، فریاد می زند و شما را نصیحت می کند (و همه می دانیم که هیچ کس دوست ندارد به حرفش گوش کند)، ولی گویا این روزها بچه ها به فرار از واقعیات زندگی، بیشتر از شنا کردن در دریای بیکران بازار کار علاقه دارند.

در گزارش اولیه ای که اقتصاددانان دانشگاه پرینستون، روچیستر و شیکاگو ارائه داده اند، آمده که پیوند عمیقی میان نرخ بیکاری مردان و فعالیت های الکترونیکی در ساعات فراغت، در دهه ی سوم زندگیشان وجود دارد. طبق اطلاعات آنها، نرخ اشتغال برای مردان جوانی که مدرک دانشگاهی ندارند، از سال ۲۰۰۰ به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است، و بسیاری از این جوانان بیکار ازدواج نکرده اند، و با والدین خود یا اعضای دیگر خانواده زندگی می کنند.

نداشتن کار و مسئولیت بدین معناست که زمان بیشتری برای فعالیت های فراغتی دارند و بازی ۷۵ درصد از این زمان را در برمی‌گیرد، در واقع این گزارش بیان می کند که کاهش یک سومی ساعات کاری این گروه از جوانان (جوانان شاغل این گروه سنی) می تواند حاکی از افزایش استفاده از تکنولوژی به منظور سرگرمی باشد. در نهایت بسیاری از مردان جوان که تحصیلات دانشگاهی ندارند، در زیر زمین خانه ی والدین خود روزگار می گذرانند و تمام روز مشغول بازی های ویدئویی هستند. اما چرا؟

در ابتدای گزارش به قابل تر شدن هر چه بیشتر و بیشتر بازی های ویدئویی با گذشت زمان اشاره شده است. صنعت بازی اکنون صنعتی چند میلیارد دلاری است؛ پر از بازی های زیبا و درگیر کننده ای که اتمام آنها (به پایان رسیدن بازی) می تواند بالغ بر ۱۰۰ ساعت از وقت شخص را بگیرد.

چرا بازی های ویدئویی برای جوانان امروز از اشتغال جذاب تر است؟

اکنون گم شدن در یک دنیای همه چیز تمام مجازی خیلی آسانتر از گذشته است. ولی شگفتی بازی های ویدئویی تنها موضوع مورد بحث نیست. همانگونه که “هریک ارست” یکی از نویسندگان اصلی این مقاله در مصاحبه ای اعلام کرد غوطه ور شدن در یک سبک زندگی پر از اوقات فراغت نیز کمی راحت شده است.

به بیان وی، در دهه ی شصت میلادی اگر در دهه ی سوم زندگی خود روزگار می گذراندی و کار نمی کردی کاملا منزوی می شدی. تنها در خانه نشسته بودی و می توانستی چند شبکه تلویزیونی تماشا کنی، اما اکنون اگر کار نکنی می توانی در شبکه های اجتماعی وقت بگذرانی، یا با افراد دیگری از سرتاسر دنیا به بازی های ویدئویی بپردازی، اینها چیزهایی هستند که کارنکردن را بیش از پیش جذاب می کنند.

و این بازی های ویدئویی و سرگرمی های فراغتی عموما در مقایسه با دهه ی هشتاد میلادی نسبتا ارزان هستند، بنابراین وقتی که گزینه های شغلی پیش روی خود را با حداقل درآمدی که می پردازند سبک سنگین می کنید، حاضر نمی شوید با آن حداقل درآمد کار کنید زیرا در صورت عدم اشتغال گزینه های بسیار دلپذیرتر خواهید داشت (منظور از گزینه ها بازی های ویدئویی و شبکه های اجتماعی است.)

دیگر برای ارتباطات اجتماعی به محل کار نیاز ندارید، در نتیجه انگیزه ی اجتماعی شدن برای یافتن شغل بسیار کمتر می شود. بازی کردن به شما در هر زمان که قصد می کنید بازی کنید خشنودی و حس پیروزی آنی القا می کند. هر آنچه که نیاز دارید در خانه مهیاست، رضایت، ارتباط اجتماعی و هدف و مهم این که به دست آوردن آن بی دردسر است.

صادقانه بگوییم، چه کسی از زمان فراغتی طولانی (رها از هرگونه مسئولیت) برای بازی کردن، تماشای فیلم و کتاب خواندن لذت نمی برد؟ به عنوان مثال خود من اگر در حال حاضر مشغول به کار نبودم، برای چندین هفته با سر درون بازی مورد علاقه ام شیرجه می زدم. با این وجود بهتر است که فقط براساس این اطلاعات قضاوت نکنیم به خصوص این که این تحقیق ابتدایی بوده و هنوز در هیچ ژورنالی به نقد صاحب نظران در نیامده است.

آیا این بازی ها تنها دلیل بیکاری مردان جوان هستند؟

برخلاف ارتباط ظاهری این دو، بازی های ویدئویی مشخصا تنها دلیل بیکاری مردان جوان نیستند، این بیکاری همانگونه که می تواند نتیجه ی محبوبیت فزاینده ی بازیهای ویدئویی در فرهنگ ما باشد، از عوارض موقعیت اقتصادی کنونی نیز هست. اساسا، بازی های ویدئویی روش،جالبی برای گذراندن وقت هستند و باعث می شوند احساس خوبی درباره ی خود پیدا کنید، آن هم وقتی که زمان آزاد ناخواسته ی زیادی به خاطر سبک زندگی شما به زندگیتان وارد شده است.

این را هم بگوییم که فکر بدی نیست اگر بحث را به عنوان یک اخطار در زندگی یه کار بگیرید. فرار از واقعیت ها، منافع خاص خود را دارد. اما مقدار زیاد آن انرژی و زمان زیادی را از فعالیت های مفیدتر می گیرد. فعالیت هایی چون رسیدگی به ضروریات زندگی و جستجوی شغل. نیازی نیست که از بازی دست بکشید اما ضرری ندارد که در میزان وقتی که بازی می کنید تجدید نظر کنید. اگر هیچگونه پیشرفتی در زندگی حرفه ای خود نمی کنید، شاید بهتر باشد از زمان بازی خود بکاهید و از آن برای فعالیتی مفیدتر استفاده کنید. هر چه که باشد، اگر بیشتر وقتتان را صرف نجات دادن دنیاهای مجازی از شر کنید، وقتی برای این باقی نمی ماند تا قصد کنید تا با پشتکار زندگی خود را نجات دهید.

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تغییر کرد
  • اثرات کمبود خواب بر رابطه زناشویی
  • فیلم/ روایت حافظ ناظری از ویرانه های به جا مانده از زلزله سرپل ذهاب
  • تصاویر : لحظه اعلام برکناری رابرت موگابه
  • ضرغامی: از رهبری آموختم اگر نمی‌توانم محتوایی را در قالب خوب بیان کنم، کل آن را ترک کنم
  • سیدحسن خمینی:روحانیون انقلابی منفور متحجرین بودند/ جنگ شیعه و سنی نتیجه تحجر است
  • یار سابق احمدی نژاد :بست‌نشینی جریان انحرافی حتی از سوی ضدانقلاب هم سابقه ندارد
  • توصيه ظريف به كشورها منطقه: به جاي جنگ افروزي براي صلح تلاش كنيد
  • فریب تبلیغات ماهواره‌ای برای افزایش طول قد را نخورید
  • هویت، مهم‌ترین اصل سند تحول بنیادین ‌آموزش و پرورش است ‌
  • ارسال اولین محموله هدایای جمعیت مامایی ایران به مناطق زلزله‌زده غرب کشور
  • آتش در ساختمانی در حومه پکن ۱۹ قربانی گرفت
  • پایان کنفرانس اقلیمی بن در پیچ و خم تامین هزینه‌های مالی
  • ادامه رایزنی‌ها برای تغییر نام شورا
  • خودرو و جای پارکی که ۲۰ سال فراموش شد!
  • افزایش ثبت نام در رشته‌های کاردانش در مناطق محروم و مرزی
  • توضیحات چمران درباره وضعیت پادگان «۰۶»
  • حذف آلودگی دیزل‌ها در گروی نصب فیلتر دوده
  • محجوب با پیروزی آغاز کرد/ راه یابی جواد به یک چهارم نهایی
  • بازی خیرخواهانه تیم ملی فوتسال با تیم کرمانشاه برگزار می‌شود
  • رامین صفویه با شکست مقابل حریف بلغارستانی حذف شد
  • آزمایش میکروبی آب آشامیدنی مناطق زلزله زده/ بازرسی موادغذایی
  • قرار گرفتن ۷ ایرانی در بین تاثیرگذارترین دانشمندان در پیشرفت علوم
  • ۳ هزار سیم‌کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی مزاحم مسدود شد
  • افزایش تعداد دستگاه های لرزه نگاری در کشور/ ثبت سرعت حرکات زمین
  • پیش بینی رخداد ۲۰ زلزله در ۲۰۱۸ میلادی
  • طراحی کابین بویینگ ۷۷۷ با صندلی های برقی و کرم مرطوب کننده!
  • هند و ژاپن به ماه سفر می کنند
  • ماهواره پیش بینی دقیق وضعیت آب وهوا به فضا رفت
  • چینی ها گوجه تراریخته با ماندگاری بالا تولید کردند