طلای جهانی ثابت ماند

    کد خبر :63055

 

طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران منتظر بیانیه بانک مرکزی آمریکا برای دریافت نشانه‌هایی درباره دورنمای سیاست پولی این کشور بودند، ثابت ماند.

به گزارش  بازتاب به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۶.۹۴ دلار رسید.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۶.۳۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۲.۲۰ دلار یا ۰.۲ درصد کاهش یافت و در ۱۲۵۲.۱۰ دلار بسته شد.

به گفته دنیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، بازارها در آستانه انتشار بیانیه پایان نشست بانک مرکزی آمریکا اندکی محتاط شده‌اند و این مساله احتمالا تقاضای سرمایه‌ گذاران برای طلا را کمتر کرده است.

بانک مرکزی آمریکا بعد از ظهر روز چهارشنبه به نشست دو روزه خود پایان می‌دهد و انتظار می‌رود در این نشست نرخ‌های بهره تغییری پیدا نکند. به فرض این که تغییری در لحن مقامات بانک مرکزی آمریکا صورت نگیرد، انتظار می‌رود تقاضا برای دارایی امن قیمت طلا را بالاتر ببرد.

نرخ‌های بهره بالاتر از دلار پشتیبانی کرده و به قیمت طلا آسیب می‌زند زیرا تقاضا برای فلزات ارزشمند که سوددهی ندارند در مقایسه با دارایی‌های رقیبی مانند سهام کمتر می‌شود. طبق ابزار دیده بان فدرال شرکت CME، بازارها احتمال یک دور افزایش نرخ‌های بهره آمریکا پیش از پایان سال را ۴۸ درصد برآورد می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق خزانه آمریکا روز سه‌ شنبه بیشتری میزان افزایش در حدود پنج ماه گذشته را داشت و شاخص‌های وال استریت به رکورد بالایی صعود است. بازارهای سهام آسیا اوایل معاملات روز چهارشنبه صعود کردند در حالی که دلار ثابت بود و نزدیک به پایین‌ترین رکورد ۱۳ ماه گذشته که روز سه شنبه ثبت کرده بود، ماند.

ذخایر “اس پی دی آر گولد تراست” که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌ گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۱.۱۳ درصد کاهش یافت و از ۸۰۹.۶۲ تن در روز دوشنبه به ۸۰۰.۴۵ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۳۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۹۲۵.۶۰ دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۸۶۰.۴۷ دلار معامله شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید